۵۰۱ مرکز خدمات جامع سلامت در آذربایجان غربی راه‌اندازی شد

مهاباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۵۰۱ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری و روستایی استان احداث شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

جواد آقازاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز جامع سلامت شهری محسن شافعی مهاباد اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف این دانشگاه بالا بردن سطح خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی است که در همین راستا احداث ۵۳۳ مرکز جامع در آذربایجان غربی آغاز شد.

وی افزود: از این تعداد تنها احداث ۳۲ مرکز باقی مانده است که برای تکمیل آنها به ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین تا پیش از پایان این دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با احداث مراکز جدید جامع سلامت شهری و روستایی بیش از ۶۰۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این مراکز قرار گرفتند.

آقازاده افزود: هم اینک ۹۸ درصد از جمعیت استان به ویژه در مناطق خاشیه ای شهر زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی مناسب قرار دارند.

وی ادامه داد: همه این موارد موجب شده تا ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی استان به میانگین کشوری رسیده و زمینه ارتقای آن در ماه‌های آتی نیز فراهم شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی تا پیش از فعالیت دولت تدبیر وامید، یکی از استان‌های محروم در حوزه بهداشتی درمانی بوده و بسیار با میانگین کشوری فاصله داشت.

در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید، ده ها هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهبود این وضعیت در آذربایجان‌غربی هزینه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha