۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۳
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84389938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسابقات گلبال بانه برای آمادگی حضور در رقابت‌های کشوری است

سنندج- ایرنا- رییس هیات ورزش های معلولین و نابینایان کردستان گفت: مسابقات گلبال نابینایان و کم بینایان بانه با هدف آمادگی تیم‌ها برای حضور در مسابقات کشوری برگزار می شود.


 


افشین زند کریمی عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات چهارجانبه دوستانه گلبال نابینایان و کم بینایان در گفت وکو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات چهارجانبه دوستانه گلبال نابینایان بین ۲ تیم آسو و هیات گلبال بانه، یک تیم از سقز و یک تیم در ارومیه با حضور ۲۲ بازیکن و ۶ مسابقه روز پنجشنبه و جمعه برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در ۲ سال اخیر مسابقات گلبال نابینایان و کم بینایان برگزار نشده و این مسابقات با هدف آمادگی تیم برای حضور در مسابقات کشوری برگزار می شود.

زندکریمی با بیان اینکه در استان کردستان ۲ تیم گلبال فعال است اظهار داشت: برای نابینایان و کم بینایان کردستان تنها یک سالن مناسب آن هم در سنندج وجود دارد و سالن های که این مسابقات برگزار می شود مناسب ورزشکاران نابینا و کم بینا  نیست.

وی با اشاره به اینکه گلبال مناسبترین ورزش تیمی نابینایان و کم بینایان است ادامه داد: ورزش نابینایان و کم بینایان در ۲ سال اخیر به دلیل شیوع کرونا افت چشم گیری داشته و در حال حاضر تیم های سقز و بانه در استان فعال است و باتوجه به سیاست گذاری ها در سطح کلان و عدم راهیابی ورزشکاران به تیم ملی، ورزشکاران گلبال نسبت به ادامه این ورزش کم انگیزه شدند.

وی اظهار داشت: ساعت های که به ورزشکاران نابینا و کم بینا در باشگاه های ورزشی اختصاص می یابد در زمان ظهر و ساعت‌هایی که دیگر ورزشکاران از آن استفاده نمی کنند، است.

زندکریمی اضافه کرد: این ورزشکاران بیشتر در سالن های نامناسب تمرین می کنند و احتمال دارد که دچار آسیب شوند.
مسابقات چهارجانبه دوستانه گلبال نابینایان و کم بینایان با حضور ۲۲ بازیکن از شهرهای بانه، سقز از استان کردستان و ارومیه از استان آذربایجان غربی در سالن ورزشی شهید صفری بانه آغاز شد و فردا جمعه نیز ادامه دارد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha