۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84391352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان شمالی: باید با عوامل برگزاری مراسم عروسی ها برخورد شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: عادی انگاری در مراسم عروسی و تردد در اماکن پر ازدحام عاملی مهم در شیوع ویروس است که باید با عوامل برگزاری عروسی ها برخورد جدی کرد و پارک های بجنورد و اسفراین تا رسیدن به شرایط عادی تعطیل شوند.

محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: محدودیت های جدید مطابق با مصوبات قرارگاه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا و بر اساس رنگ‌بندی کرونایی و به تفکیک شهرهای استان اعمال می شود.

وی گفت: هم اکنون استانهای زیادی در جنوب و شرق کشور درگیر ویروس جدید کرونا هستند و خراسان شمالی نیز متاثر از سایر استانها در معرض شیوع این ویروس قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرستانهای بجنورد و اسفراین در استان شرایط قرمز کرونایی را دارند، تصریح کرد:  مرکز استان بدلیل گستردگی، روزانه دارای ترددهای زیادی است و شاهد ازدحام در رستوران ها و پارک های بجنورد هستیم که نیاز است شرایط ویژه ای را در این شهرستان لحاظ شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: کمیته ای متشکل از دستگاه های ذیربط برای مقابله با کرونا تشکیل شود و نحوه اجرای محدودیت ها در چند روز اخیر به صورت کارشناسی اجرا و به سایر ارگان ها ابلاغ شود.

شجاعی با اشاره به برگزاری مراسم عیدقربان در مناطق سنی نشین راز و جرگلان نیز گفت: کمیته ای متشکل از مدیریت بحران، امور مساجد و امامان جمعه برای برگزاری بهداشتی این عید بزرگ مسلمانان در استان تشکیل شود تا نحوه اجرای شیوه نامه های بهداشتی را در برگزاری این مراسم ابلاغ کند.

وی ادامه داد: دورکاری کارمندان نیز طبق رنگبندی و شیوه نامه های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا اعمال می شود و اداراتی که ماهیت کارشان به نحوی است که توان دورکاری را دارند باید این مصوبه را اجرا کنند.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: مسافران ورودی از استان های جنوبی و شرقی باید به صورت ویژه کنترل شوند و در ابتدا باید آماری دقیق از تردد خودروها از این استانها را داشته باشیم تا در ورودی استان با آنها برخورد شود و اجازه ورود اتوبوس های مسافربری را از استانهای جنوب شرقی به خراسان شمالی ندهیم.

وی ادامه داد: لازم است تا فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری نیز با اجرای برنامه های شاد و با زبان هنر مردم را از تجمع در فضای پارک ها دورکنند.

شیب ملایم افزایشی در خراسان شمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: شیوع کرونا در این استان با شیب ملایم درحال افزایش است و موارد بستری در استان در روزهای اخیر از ۳۰ نفر به ۴۰ نفر و میزان مرگ ومیر هم از یک نفربه سه نفر افزایش یافته است.

دکتر سید احمد هاشمی افزود: میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان در حدود ۷۰ درصد است و نیاز است تا بیشتر رعایت شود.

وی با بیان اینکه استان هنوز وارد پیک پنجم کرونا نشده است، ادامه داد: برگزاری مراسم عروسی و شب نشینی در تفرجگاه ها و پارک های استان عادی شده است و اگر با این موارد برخورد نشود باید منتظر قرمز شدن شهرهای دیگر استان باشیم.

هاشمی افزود: مراسم عید قربان نزدیک است و باید تدابیر لازم در این زمینه در مناطق ترکمن نشین استان اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: نمونه برداری های زیادی در مناطق قرمز استان انجام شده و برای تشخیص نوع ویروس به تهران ارسال شده و در روزهای اخیر مشخص می شود که ویروس دلتای هندی به استان وارد شده است یا خیر.

براساس ارزیابی سامانه ماسک شهرستان بجنورد و اسفراین در خراسان شمالی از امروز دوازدهم تیرماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و هم اکنون بیش از ۲۴۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha