آمریکا و طالبان هم‌پیمان شده‌اند

قم-ایرنا- استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان گفت: آمریکا قبل از خروج سربازان خود با برای جلوگیری از بازگشت ثبات به افغانستان با گروه طالبان هم پیمان شده است.

اسماعیل دانش روز شنبه در سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری در قم، افزود: آمریکا قبل از خروج سربازان خود با برای جلوگیری از بازگشت ثبات به افغانستان با گروه طالبان هم پیمان شده است. 

وی گفت: آموزش و پشتیبانی از گروه های تروریستی، تشکیل و حمایت از گروه های تروریستی مانند القاعده، داعش و غیره، حمایت از قوانین برده داری توسط گروه های افراطی در جهان اسلام، تلاش برای براندازی نظام سوریه، ترور دانشمندان هسته ای ایران، حمایت از اشغال یمن و افغانستان، حمله به عراق، حمله به سکوهای نفتی ایران و غیره تنها بخشی از جنایت های این کشور است.

دانش تاکید کرد: استفاده از سلاح های شیمایی و کشتن ۲.۵ میلیون تن از مردم ویتنام، قتل عام سرخپوستان، بهره کشی از بومیان منطقه، تیرباران آلمانی ها در جنگ جهانی دوم، شکنجه زندانیان، حمایت از جنایت های اسرائیل، تحریم کشورهای غیرهمسو، حمایت از کشتار مردم توسط رژیم پهلوی و نقض حقوق بشر پناهجویان نیز گوشه دیگری از بی توجهی آمریکا به حقوق بشر است.

به باور وی، سابقه جنایت و درگیری های ایالات متحده در کشورهای مختلف در دو قرن اخیر نشان داده که حقوق بشر از نظر آنها با نابودی و کشتن انسانهای بی گناه مساوی است.

وی خاطرنشان کرد: ادیان الهی منبع حقوق بشر هستند و در نگاه ادیان توحیدی همه انسانها دارای کرامت و ارزش ذاتی هستند و اندیشه حقوق بشر در اسلام بر مبنای اندیشه توحیدی و در غرب بر اساس تفکر اومانیستی بنا نهاده شده است.

استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان ادامه داد: در اندیشه توحیدی حقوق بشر ذاتی هر انسان است و این مفهوم هرگز در هیچ زمان و سرزمینی نمی تواند سلب و یا محدود گردد.

دانش یادآور شد: حقوق بشر اساسی ترین حقی است که هر انسان بر مبنای نوع بشر بودن آن را داراست و این حقوق به هیچ وجه قابل سلب، محدودیت و انتقال پذیری نیست.

به باور وی، آمریکا که خود را مدعی اصلی حقوق بشر می داند، بزرگترین ناقض حقوق بشر در داخل و خارج ایالات متحده است و مردم مظلوم در کشورهای دنیا ظلم های بیشماری بخاطر تامین منافع این کشور را متحمل شده اند.

استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان گفت: آمریکا از حقوق بشر به عنوان وسیله ای برای دستیابی به اهداف و منافع مادی و سیاسی خود استفاده می کند تا به وسیله آن رقبای خود را با ایجاد جنگ و درگیری از صحنه خارج کند.

سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری عصر روز شنبه با سخنرانی شخصیت هایی از کشورهای مختلف دنیا در قم برگزار شد.

در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، ناو آمریکایی وینسنس، یک فروند هواپیمای مسافربری ‏ایران را در خلیج فارس هدف قرار داد و همه ۲۹۰ سرنشین آن را به شهادت رساند./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha