۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84392287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به بازار کار

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بیش از ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند که بیانگر ظرفیت عظیم آن در اشتغالزایی پایدار است.

ابراهیم صالحی عمران روز یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی افزود: فنی و حرفه‌ای دانشگاهی متفاوت و کارآفرین است که با تربیت نیبروی انسانی ماهر وارد عرصه آموزش شده است.

وی ادامه داد: تقویت کیفیت آموزشی در استان‌ها از مهمترین سیاست‌های اجرایی این مجموعه است که جز با همراهی و هم‌افزایی مسوولان استانی محقق نخواهد شد.

صالحی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌های متفاوتی با استان‌ها برای تامین کیفیت آموزشی در سال‌های گذشته برقرار شده که خراسان جنوبی هم از این دسته است اما متاسفانه به مفاد تفاهم‌نامه کمتر توجه شده در حالی که دانشگاه تمام تعهدات خود را عملیاتی کرده است.

وی بیان کرد: در ارتباط با بحث کیفیت آموزشی امروز مجلس و دولت تاکید ویژه دارند که ۸۰ دانشگاه تحت مدیریت این مجموعه با بهترین کیفیت اداره شود.

صالحی با بیان اینکه برنامه‌های این مجموعه پیوسته و متفاوت است افزود: مهارت‌آموزان در ادامه هنرستان وارد بخش فنی مهارتی و پس از هفت سال از ابتدای ورود به فعالیت مورد نظر به نیروهای متخصص تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار  ۷۰۰ دانشجو در خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند تصریح کرد: برای تحقق کیفیت آموزشی ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در ۲ سال اخیر تزریق شده که هشت میلیارد تومان از درامد تخصصی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاین با پنج هزار متر مربع آماده بهره‌برداری است یادآور شد: تامین آب و زیرساخت‌های فیبرنوری از مهمترین مشکلات این مجموعه است که امیدواریم با حمایت مسوولان استانی مرتفع شود.

صالحی در ادامه این دیدار طبق مفاد قانون بودجه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ خواستار تغییر کاربری ۲ مجموعه آموزشی در شهرستان بیرجند و طبس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha