رشته‌های مرتبط با ظرفیت‌های خراسان جنوبی در دانشگاه فنی ایجاد شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی با اعلام امادگی استان برای همکاری با توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی و معدنی باید رشته‌های مرتبط با این ظرفیت‌ها در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ایجاد شود.

حمید ملانوری روز یکشنبه در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید کمک کند تا فرزندان این استان با کسب مهارت لازم از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی به درستی استفاده کنند و در مسیر توسعه استان قدم بردارند.

وی اظهار داشت: در استانی مانند خراسان جنوبی با منابع و ذخایر فراوان، که بهره‌مندی از آنها نیاز به مهارت دارد، وجود دانشگاه‌هایی مانند فنی و حرفه‌ای بسیار ضروری و مفید است.

وی بیان کرد: استانی که در درون خود معادن بزرگی چون مس، طلا، سیلیس، سرب، روی، بنتونیت، بازالت، زغالسنگ و سایر دارد جدای از بهره برداری‌های کلان و ایجاد واحدهای تولیدی مرتبط به آن، نیاز به مهارت آموزی دارند تا از این طریق بتوان به بهره‌مندی جوانان منطقه و فرزندان استان در ایجاد اشتغال، تولید ثروت و رونق اقتصاد کمک کرد.

استاندار خراسان جنوبی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بستری مناسب برای تربیت نیروی کارآزموده یاد کرد و گفت: مهارت‌آموزی فرزندان این منطقه در دانشگاه می‌تواند به بهره‌مندی هر چه بیشتر از ذخایر استان کمک کند.

وی تصریح کرد: همچنین جاذبه صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در استان هم نیاز به مهارت‌های خاص دارد که می‌توان از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استفاده کرد.

ملانوری ادامه داد: در کنار آن، محصولات استراتژیک و خاص کشاورزی که امروز در کنار تلاش‌های کشاورزان می‌تواند با مهارت‌آموزی آن را تبدیل به ارزش افزوده واقعی کرد.

وی عنوان کرد: محصولاتی مانند زرشک، زعفران و عناب در استان تولید می‌شود اما کشاورز علیرغم تلاش‌ها و سختی‌های فراوان، بهره کافی از آن نمی‌برد یا اینکه سود حاصل از آن نصیب افراد دیگری می‌شود که باید از این مزیت برای توسعه استان استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: با کسب مهارت‌های مرتبط می‌توان به ارزش افزوده واقعی از این محصولات دست یافت که این موضوع نشان دهنده نیاز استان به دانشگاه فنی و حرفه‌ای است..

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه خاوران یادآور شد: در قالب برنامه‌های این ستاد، همه ظرفیت‌ها را شناسایی و دور هم جمع می‌کنیم تا بهره‌مندی از آنها را به اندازه واقعی برسانیم.

ملانوری ادامه داد: مهمترین نیاز ما برای تحقق این هدف، وجود نیروی کارآزموده و ماهر است، جوانان و افراد توانمندی که قدرت و جرأت جسارت داشته باشند و بتوانند با ورود به عرصه فعالیت، این ظرفیت‌ها را عملیاتی کنند.

وی تاکید کرد: با تعامل و همکاری همه حوزه‌ها به ویژه با ورود دانشگاه فنی و حرفه‌ای به این موضوع، جهش خوبی را در اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه شاهد خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بسیاری از فرصت‌ها در دوره جوانی از دست می‌روند، ما می‌توانیم با مدیریت زمان برای استفاده از انرژی جوانی فرزندان این مرز و بوم برنامه‌ریزی کنیم.

امروز سه پروژه عمرانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هزینه کرد هشت میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در بیرجند افتتاح و عملیات اجرایی دو پروژه نیز آغاز شد.

همچنین عصر امروز نیز در شهرستان قاینات چهار هزار و ۲۵۰ متر پروژه‌های عمرانی شامل کارگاه، نمازخانه، خوابگاه دانشجویی و سالن چند منظوره افتتاح می‌شود که برای این پروژه‌ها ۱۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل درامدهای ملی و اختصاصی دانشگاه فنی و حرفه‌ای هزینه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha