برنامه بازدید منظم استاندار خراسان رضوی از واحدهای تولیدی ادامه دارد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی در چهارچوب برنامه مستمر و منظم "یکشنبه‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی" به منظور حمایت از بخش تولید امروز ۱۳ تیرماه به بازدید و سرکشی از وضعیت سه واحد تولیدی فعال در این استان رفت.

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در جریان این برنامه حمایتی تولیدمحور، یکی از رویکردهای برنامه یکشنبه‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید را ارتباط با انجمن های صنفی، دید و بازدید نزدیک و استفاده از ظرفیت های بالقوه این انجمن ها در چهارچوب فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی اعلام کرد.  
وی با توجه به اهمیت عمومی حوزه تولید گوشت، مرغ، تخم‌مرغ و آرد، امروز برنامه یکشنبه‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید را به بررسی مشکلات بخش تولید فرآورده‌های غذایی اختصاص داد و پس از آگاهی از جوانب کار و شنیدن درخواستهای فعالان این حوزه، دستور لازم برای حل این موانع را صادر کرد.  
طبق روال "یکشنبه‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید" مدیران واحدهای تولیدی و نیز مسوولان دولتی مرتبط از جمله مدیرکل حفاظت محیط زیست، رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی و مدیران عامل بانکهای استان در معیت استاندار بوده و در نشستی به ریاست وی مشکلات و موانع تولید و راههای رفع آن را در محل واحدهای تولیدی مورد بازدید، بررسی کردند.  
واحدهای صنعتی تولیدی مرغ فریمان، آرد خوشه طلایی، دامداری تعاونی و تعاونی کشاورزی دامداران تپه‌سلام در برنامه امروز مورد بازدید معتمدیان قرار گرفتند که وی در خصوص رفع مشکلات آنها دستور لازم را داد.

واحد تولیدی مرغ فریمان با اشتغال ۳۸۵ نفر، تولیدکننده جوجه یکروزه گوشتی و مرغ گوشتی با ظرفیت واقعی ۱۸ میلیون تا ۲۰ میلیون قطعه در سال است.
شرکت آرد خوشه طلایی نیز تولیدکننده محصولاتی نظیر سبوس گندم و انواع آرد برای نانهای سنگک، بربری، لواش و تافتون است که سالانه ۹۰ هزار تن انواع آرد و ۱۸ هزار تن سبوس را روانه بازار مصرف می‌کند.  
استاندار خراسان رضوی در جریان بازدید از این واحد صنعتی و بررسی مشکلات آن نظیر حمل و نقل محصولات به دیگر استانها، جهت رفع این مشکل با استاندار خوزستان ارتباط مستقیم تلفنی برقرار و گفتگو کرد تا هماهنگی لازم به این منظور هرچه سریعتر عملی شود.
شرکت تعاونی کشاورزی دامداران تپه‌سلام، دیگر واحد مورد بازدید امروز استاندار خراسان رضوی تولیدکننده محصولاتی نظیر شیر و گوشت با ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۸۵۰ نفر اشتغال غیرمستقیم و ظرفیت تولید واقعی ۲۵ هزار تن شیر و هزار تن گوشت در سال است.
شرکت دامداری تعاونی نیز که توسط استاندار خراسان رضوی مورد بازدید و توجه برای رفع تنگناهایش قرار گرفت در زمینه تولید شیر خام فعالیت می‌کند. این شرکت تعاونی با هفت نفر شاغل، سالانه ۵۵۰ هزار کیلوگرم شیر جمع‌آوری و روانه بازار می‌کند.  
معتمدیان امروز علاوه بر این بازدیدها، با ساکنان روستای تپه‌سلام واقع در حومه جنوب شرقی مشهد دیدار و گفتگو کرد.  

وی پس از شنیدن درخواستها و مشکلات مردم این روستا، دستور لازم را برای رفع این مسائل به دستگاههای اجرایی مسوول صادر کرد.
استاندار خراسان رضوی به همین منظور با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی و همچنین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد تماس تلفنی گرفت تا مشکلات روستای تپه‌سلام با فوریت مورد رسیدگی قرار گیرد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha