استاندار خراسان رضوی: مسائل ۷۷ واحد تولیدی استان بررسی و چاره‌جویی شد

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال در قالب برنامه یکشنبه‌های "حمایت از تولید و مانع‌زدایی از آن" وضعیت ۷۷ واحد صنعتی سطح استان از نزدیک بررسی و راهکارهایی برای حل مشکلات آنها ارایه شده که به تصویب کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در ادامه برنامه یکشنبه های "حمایت از تولید و مانع زدایی از آن" در دیدار با تعدادی از صاحبان واحدهای صنعتی در محل استانداری، افزود: در راستای عمل به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "حمایت از تولید و مانع زدایی از آن"، طی ۲۹ یکشنبه در هفته‌های گذشته بازدیدهایی از واحدهای صنعتی استان یا ملاقاتهایی با صاحبان آنها انجام گرفته است که در این برنامه ها، آنان به تشریح مشکلات خود در عرصه تولید پرداخته اند.

وی بیان کرد: طرح مشکلات صاحبان صنایع در این ملاقاتها و بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی منجر به ۱۷۵ مصوبه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی به منظور رفع مشکلات این واحدها شده است.

استاندار خراسان رضوی در ملاقات هایی جداگانه با مدیران شرکت "صنایع معدنی و معادن مس فیض کیمیا فرآور"، شرکت "آداک صنعت" و شرکت "اسپیدارگستر شرق ایرانیان" ضمن بررسی نیازهای این شرکت‌ها، دستورهای لازم را برای حل مشکلات صادر کرد.

به گزارش ایرنا، شرکت صنایع معدنی و معادن مس فیض کیمیا فرآور از سال ۱۳۹۲ فعالیت و سرمایه گذاری خود را در بخش معدن آغاز کرده است و خواستار مساعدت استاندار خراسان رضوی در ساماندهی حریم معدن و تخصیص تسهیلات بانکی مصوب اشتغال روستایی بود.

شرکت "آداک صنعت" با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی در زمینه ریخته گری دقیق انواع قطعات پیچیده با دقت ابعادی بسیار بالا از جنس فولادهای آلیاژی و زنگ نزن و سایر آلیاژهای خاص فعالیت می کند که به عنوان تنها واحد ریخته گری دقیق در شرق کشور و جزو ۱۰ شرکت معتبر و فعال در این زمینه در سطح کشور مطرح است، سرمایه گذاران این شرکت خواستار حمایت مسوولان دولتی به منظور تکمیل هر چه سریعتر طرح تولیدی خود شدند به طوری که با تکمیل آن مجموع سرمایه گذاری در این شرکت به ۱۸۰ میلیارد ریال خواهد رسید. 

تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی مصوب از محل صندوق توسعه ملی و تسهیل در روند اجرای کار از سمت بانک عامل از جمله درخواست های نمایندگان شرکت اسپیدار گستر شرق ایرانیان بود که در حوزه احداث مجتمع های گلخانه ای چند منظوره همراه با نیروگاه مولد برق کوچک مقیاس فعالیت می کند.

پنج هزار و ۳۴۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۸۴ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۴ هزار و ۴۹۴ نفر در خراسان رضوی پروانه بهره برداری دارند که سهم آنها از تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری کل کشور هشت درصد و از اشتغال این واحدها نیز هشت درصد است.

به دستور استاندار خراسان رضوی از ابتدای سال روز یکشنبه هر هفته به عنوان "یکشنبه‌ پشتیبانی و مانع زدایی از تولید" به منظور بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی با همراهی مدیران اختصاص یافت که در این چهارچوب برای تسهیل و رفع مشکلات آنها اقدام می‌ شود.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha