۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۷:۰۲
کد خبر: 84393215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار قربانیان کرونا در هرمزگان به یکهزارو۴۷۱ نفر رسید

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با فوت هفت نفر دیگر از مبتلایان کرونا در استان در شبانه روز گذشته، شمار قربانیان این ویروس در هرمزگان به یک هزار و ۴۷۱ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان یکشنبه شب با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: فوت شدگان سه مرد و چهار زن در بازه سنی ۴۴ تا ۸۹ سال از شهرستان های بندرعباس، رودان، بندرلنگه و میناب بودند.

وی با اشاره به روند صعودی شیوع کرونا در استان، افزود: در مدت ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۹ مبتلای جدید در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند و مجموع بستری ها به ۷۲۶ نفر رسید که ۹۷ نفر از این شمار تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و پزشکان امید چندانی به بهبودی ۱۹ نفر از آنها ندارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هم اکنون استان در یک شرایط بحرانی قرار دارد و ویروس کرونای انگلیسی در هرمزگان در حال انتشار است و خطر شیوع ویروس کرونای دلتا (هندی) نیز در این استان دور از انتظار نیست.

این مقام مسوول با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر شهرهای هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند، هشدار داد: افزایش شمار مبتلایان و بستری ها زنگ خطری جدی برای هرمزگان است و در صورتی که شیوه نامه های بهداشتی با جدیت رعایت نشود، به طور یقین شرایط در روزهای آینده بسیار بحرانی تر خواهد شد .

نوروزیان ابراز داشت: طبق ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته، درحالی که زمانی رعایت ۹۵ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی را در استان داشتیم که موجب کاهش میزان شیوع این ویروس شده بود.

وی با اشاره به اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص هرمزگان و با دریافت سهمیه جدید، واکسیناسیون با سرعت بیشتری در همه شهرستان های استان صورت می گیرد.

 نوروزیان بیان داشت: افراد بالای ۶۰ سال تا پنجشنبه مهلت دارند در سایت نوبت دهی برای دریافت واکسن کرونا نام نویسی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha