۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 84393582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعت نفت آبادان - نساجی مازندران جدال جنوبی‌ها و شمالی‌های لیگ

آبادان - ایرنا - تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و نساجی مازندران در حالی به مصاف هم می‌روند که یک تیم برای ارتقا در جدول و دیگری برای فرار از منطقه خطر بازی خواهد کرد.

هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس روز سه‌شنبه با چند دیدار حساس پیگیری می‌شود، در یکی از این رقابت‌ها جدال ۲ تیم پرطرفدار جنوب و شمال صنعت‌نفت آبادان میزبان نساجی قائمشهر است.

صنعت‌نفت آبادان با هدایت سید سیروس پورموسوی رقابت‌های لیگ برتر پس از تعطیلی را با پیروزی خانگی برابر سایپا آغاز کرد و در دیدار بیرون از خانه در برابر نفت مسجد سلیمان نیز پیروز شد و اکنون به دنبال تداوم پیروزیهای خود بر نساجی است تا جایگاهش در جدول رده بندی را بهبود بخشد.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته متفاوت بود، تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته برابر میزبانش نفت مسجد سلیمان به پیروزی مهم و ارزشمندی دست یافت و در آن سوی میدان نیز تیم نساجی برابر میهمانش پیکان تهران تن به شکست خانگی داد تا بیشتر از گذشته خطر سقوط را احساس کند.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در کنار تیمهای پیکان، پدیده خراسان، مس رفسنجان و گلگهر سیرجان از تیم‌های میانه جدول رده‌بندی لیگ برتر است و برای صعود در جدول نیاز مبرم به سه امتیاز بازی خانگی برابر نساجی دارد.

اما نساجی مازندران نیز که فصل کم فروغی را پشت سر گذاشته با ۲۵ امتیاز جز تیمهای فانوس به دست است و به شدت خطر سقوط را احساس می‌کند و برای فرار از منطقه خطر چشم به سه امتیاز بازی برابر زردپوشان آبادانی دارد.

صنعت‌نفت در خط حمله رضا خالقی‌فر مهاجم آماده و خطرناک را در اختیار دارد که نشان داده‌ برای هر خط دفاعی بازیکن آزاردهنده‌ای است، این بازیکن انتخاب اول پورموسوی در برابر نساجی خواهد بود تا بتواند از تجربه و قدرت گلزنی این بازیکن برابر سرخپوشان مازندرانی استفاده کند.

در آن سوی میدان نیز نساجی مازندان با ۲۷ گل خورده در ۲۵ بازی گذشته خود یک خط دفاعی متزلزل را در اختیار داشته که به نظر می‌رسد عبور از این خط دفاعی برای نفتی‌ها چندان کار سختی نباشد.

نساجی مازندران با هفت برد، چهار تساوی و ۱۴ باخت و کسب ۲۵ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و در برابر حریفان خود ۲۰ گل زده و ۲۷ گل خورده را در کارنامه دارد.

در آن سوی میدان شاگردان سیروس پورموسوی با هشت پیروزی، هشت تساوی و ۹ شکست و کسب ۳۲ امتیاز در رتبه دهم جدول قرار دارند، نفتی‌ها نیز ۱۹ گل زده و ۲۰ گل خورده در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

در آخرین تقابل‌ ۲ تیم، صنعت‌نفت آبادان توانست با سوپر گل طالب ریکانی در قائمشهر تیم نساجی را شکست دهد و با توجه به آماده بودن شاگردان پورموسوی به نظر می‌رسد سومین برد متوالی برای برزیلی های ایران دور از دسترس نباشد.

در تیم صنعت‌نفت طالب ریکانی و رضا خالقی‌فر در کنار جوانانی مانند فاخر تهامی و امید حامدی‌فر هفته‌های اخیر به همان تیمی تبدیل شدند که هواداران چند آتشه آبادانی انتظارش را دارند و پیروزی بر نساجی اکنون خواسته این هواداران است تا تیم خود را مجدد در بالای جدول ببینند.

اما حسین زامهران و شاهین ثاقبی ۲ بازیکن با تجربه نساحی در این فصل زوج خوبی را تشکیل داده‌اند که با سرعت بالای خود روز سختی را برای خط دفاعی صنعت‌نفت رقم خواهند زد.

بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: بازیکنان صنعت‌نفت برای این بازی انگیزه خاصی دارند و حریف روز سختی را برابر ما تجربه خواهد کرد.

فاخر تهامی افزود: نساجی تیم بسیار خطرناکی است که چیزی برای از دست دادن ندارد و برابر ما برای پیروزی به میدان خواهد آمد ولی در آبادان شانس کمی برای کسب امتیاز دارد.

یکی از بازیکنان تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان گفت: هدفمان فقط کسب سه امتیاز این دیدار است و برای رسیدن به آن نیز تمرینات سختی را در چندروز گذشته پشت سر گذاشتیم.

حسین ساکی اظهار داشت: نساجی سخت گل می‌خورد و به راحتی نمی‌توان از این تیم امتیاز گرفت، این دیدار برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد و با تمام دشواری‌ها به پیروزی خواهیم رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha