هیات اسکواش همدان یکی از هیات های برتر در سطح کشور است

همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با قدردانی از تلاش های موثر برای توسعه ورزش اسکواش در استان، گفت که هیات اسکواش همدان یکی از هیات های برتر و موفق ورزشی در استان و سطح کشور است.

به گزارش ایرنا، "حمید سیفی" روز دوشنبه در دیدار با اعضای هیات اسکواش همدان ضمن قدردانی از فعالیت‌های مثبت این هیات در چند ماه اخیر، اظهار داشت: براساس ارزیابی های فدراسیون اسکواش، هیات استان همدان از هیات‌های فعال و پویای این رشته ورزشی در کشور است.

وی با بیان اینکه باید از طرفیت‌های موجود در استان به بهترین شکل ممکن استفاده کرد، افزود: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی ما همگانی کردن ورزش در بین سنین مختلف و رشته‌های متنوع است که خوشبختانه این مهم به خوبی پیگیری می‌شود.

سیفی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های ورزش اسکواش باید توسعه یابد، اضافه کرد: در سال جاری اعتبارات مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان جذب شده که بخشی از این بودجه را به توسعه اسکواش اختصاص خواهیم داد.

وی بر ضرورت جذب سرمایه از طریق هیات‌ها تاکید کرد و گفت: هیات‌های ورزشی بر اساس آیین‌نامه موظف هستند ۵۳ درصد هزینه‌های خود را از طریق جذب حامی مالی و یا بحث‌های مارکتینگ تامین کنند و دستگاه ورزش نیز تا ۴۷ درصد به توسعه رشته‌های ورزشی کمک خواهد کرد.

سیفی افزود: همچنین باید به ظرفیت خیرین ورزشی و خانواده ورزشکاران برای توسعه همه‌جانبه ورزش توجه کرد.

رئیس هیات اسکواش استان همدان نیز دراین جلسه گفت: توسعه زیرساخت‌های اسکواش، همدان را به قطب اسکواش کشور تبدیل می‌کند.

"اسدالله ربانی مهر" افزود: دوره کنونی مدیریتی دستگاه ورزش استان همدان نوید دهنده روزهای طلایی برای ورزش این دیار است.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های منسجم هیات اسکواش همدان گفت: در ماه‌های اخیر و براساس برنامه ریزی هیات، اقدانات موثری در خصوص توسعه این رشته ورزشی، ایجاد و تجهیز زیرساخت ها و معرفی اسکواش به علاقه مندان انجام شده است.

ربانی مهر خاطرنشان کرد: در بخش برنامه‌های بلندمدت به توسعه زیرساخت‌های اسکواش توجه شده و اعتبارات خوبی برای احداث سالن اسکواش در همدان با همکاری سازمان مدیریت و  استانداری اختصاص یافته است. 

وی افزود: خوشبختانه طی تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری مقرر شد دو کورت در بوستان‌های شهر همدان ایجاد شود که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی کورت پارک مردم هستیم.

ربانی مهر با اشاره به توسعه آموزش‌ها و دوره‌های اسکواش در استان، گفت: نخستین دوره مربیگری با حضور مربیان بین‌المللی اسکواش در استان همدان برگزار شد.

وی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کشوری در ارزیابی فدراسیون اسکواش، گفت: با تلاش های انحام شده جایگاه اسکواش استان همدان از رتبه ۲۱ به پنجم کشور ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی پدل اسکواش یکی از موارد موردنیاز ورزش همدان است، گفت: آمادگی لازم برای معرفی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینه توسعه زیرساخت‌های اسکواش استان را داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha