معاون استاندارهرمزگان: پوشش با لباس های محلی صیانت از حجاب است

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: توجه به پوشش های محلی استان می تواند در صیانت از حجاب موثر باشد.

علی رئوفی روز سه شنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی، عفاف و حجاب در هرمزگان افزود: افراد علاقه مند به حجاب در این استان درتامین لباس و چادر مناسب با مشکل مواجه هستند، در حالی که در دسترس بودن لباس های مبتذل با قیمت نازل  موجب شده تا مردم به خرید چنین پوشش هایی روی بیاورند.

وی حجاب را به عنوان یک فریضه الهی و از واجبات دینی دانست و بیان داشت: باتوجه به نقش و اهمیتی که حجاب در ایجاد امنیت روانی و اجتماعی جامعه دارند، دشمنان برای رسیدن به اهداف خود در جوامع اسلامی و تضعیف این فریضه دینی از همه امکانات بویژه شبکه های تلویزیونی، هزاران صفحه اینترنتی و شبکه های اجتماعی را بسیج کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: اقدامات در زمینه صیانت از حجاب در مقابل هجمه های دشمنان به فریضه حجاب قابل مقایسه نیست و  خانواده و جامعه نقش مهمی در صیانت از حجاب دارند؛ در صورتی که پدران و مادران به صورت عملی به این فریضه مهم دینی پایبند باشند شاهد نهادینه شدن آن در فرزندان خواهیم بود.

رئوفی ادامه داد: انجام اقدام های متناقض و متضاد در جامعه همچون آموزش رقص در مهد کودک ها به کودکان ضربه های مهلک بر نهادینه کردن حجاب در جامعه وارد خواهد کرد.

وی با انتقاد از تبلیغات ضعیف دینی در هرمزگان بویژه شهر بندرعباس، خاطرنشان کرد: میزان تبلیغات فریضه های دینی در سطح استان نسبت به سایر شهرهای کشور بسیار کم رنگ است و این درصورتی بوده که تبلیغات تجاری پررنگ تر خودنمایی می کند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: تبلیغات در گسترش و تعمیق فریضه دینی نقش و اثر مهمی دارد و نباید از آن غفلت شود و در این رابطه از ظرفیت صداوسیما و رسانه های جمعی بهره گرفته شود.

رئوفی افزود: ریشه های گرایش جوانان به بدحجابی در جامعه نیازمند آسیب شناسی است که ضروریت دارد دستگاه های  فرهنگی مرتبط در این زمینه نسبت به شناسایی علت های آن اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha