رطوبت هوای کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

گچساران- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:میزان رطوبت هوای شهرهای مختلف استان نسبت به سه روز پیش افزایش یافته است.

ولی بهره‌مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:میزان رطوبت هوای منطقه امامزاده جعفر که سه روز پیش ۲۲ درصد بود در بیشترین میزان شبانه روز گذشته به ۴۲درصد رسیده است.

وی بیان کرد: میزان رطوبت هوای شهر دوگنبدان نیز که سه روز پیش ۱۹درصد بوده است در شبانه روز گذشته به ۳۲درصد افزایش یافته است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: رطوبت هوای شهر دهدشت که سه روز پیش ۲۲درصد بود در بیشترین میزان ۲۴ ساعته گذشته به ۳۸درصد رسیده است.

بهره مند عنوان کرد: میزان رطوبت هوای شهرهای سردسیری یاسوج و سی سخت به ترتیب با ۹ و۱۰ درصد افزایش نسبت به سه روز پیش به ترتیب ۳۸ و۳۱درصد گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حداکثر دمای هوای منطقه امامزاده جعفر گچساران گرمترین نقطه این استان در شبانه روز گذشته ۴۴.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بهره مند اظهار داشت: همچنین حداکثر دمای هوای شهر دوگنبدان در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲.۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی تصریح کرد:حداقل دمای هوای ایستگاه های امامزاده جعفر و شهر دوگنبدان به ترتیب ۲۳.۱ و۲۲.۴ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

بهره مند ابراز داشت: همچنین حداکثر دمای هوای دیگر شهرهای گرمسیری دهدشت و لیکک در این مدت ۴۱ و ۴۲.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی تاکید کرد:دمای هوای شهرهای سردسیری یاسوج و سی سخت در گرمترین زمان شبانه روز گذشته به ترتیب ۳۶ و ۳۴درجه سانتیگراد ثبت شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha