رطوبت هوا در سه نقطه کهگیلویه و بویراحمد به بیش از ۶۰درصد رسید

یاسوج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:رطوبت هوا در سه نقطه گرمسیری و سردسیری استان شامل یاسوج، امامزاده جعفر و دوگنبدان به بیش از ۶۰درصد رسیده است.

فرشاد تاج بخش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:شبانه روز گذشته تاکنون بیشترین میزان رطوبت هوای کهگیلویه و بویراحمد در ایستگاه هواشناسی شهر دوگنبدان به میزان ۶۶درصد به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد:در این مدت بیشترین میزان رطوبت هوای منطقه امامزاده جعفر ۶۴ و شهر یاسوج نیز ۶۳درصد گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بخش زیادی از احساس گرمای هوای مناظق یاد شده به علت رطوبت زیاد هواست تاکید کرد:میزان رطوبت هوای استان در شبانه روز آینده کاهش می یابد.

تاج بخش عنوان کرد: دمای هوای ایستگاه های هواشناسی استان در گرمترین زمان شبانه روز گذشته در لنده ۴۳.۸ ،دهدشت ۴۱.۷،منطقه امامزاده جعفر ۴۲.۶،دوگنبدان ۴۱.۷و لیکک ۴۲.۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی ابراز کرد: در این مدت دمای هوای شهرهای سردسیری یاسوج ۳۶.۱،سی سخت ۳۵ و مارگون۳۴.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

تاج بخش عنوان کرد:نوسانات دمایی سه تا پنج روز آینده در کهگیلویه و بویراحمد به اندازه یک تا ۲ درجه سانتیگراد به صورت کاهشی پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد:آسمان صاف تا قسمتی ابری،عصرگاهان همراه با افزایش ابر و ماندگاری هوای گرم مهمترین پدیده های هواشناسی شبانه روزآینده در استان است.

تاج بخش تصریح کرد:همچنین در ساعات پایانی امروز و اوایل شب احتمال ناپایداری به صورت رگبار و رعد و برق در مناطق شمال و شمال شرق کهگیلویه و بویراحمد دور از انتظار نیست.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha