۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۹
کد خبرنگار: 2058
کد خبر: 84394972
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

توزیع ۱۹۹ هزار تست سریع کرونا بین مراکز درمانی خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور افزایش سرعت در شناسایی بیماران مبتلا به کرونا، تاکنون حدود ۱۹۹ هزار تست سریع بین مراکز زیر پوشش این دانشگاه توزیع شده است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمدجعفر صادقی با بیان اینکه توزیع ۲ هزار مورد از این تست ها در در یک هفته گذشته صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر تست رپید برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا، که دارای علایم هستند قبل از روز پنجم علامتدار شدن انجام شود، دقت بیشتری دارد ولی پس از آن، دقت تشخیصی آن به شدت کاهش می یابد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هم اینک در کشور سه نوع تست برای تشخیص بیماری کرونا شامل تست مولکولی یا پی سی آر،  تست سرولوژیک و تست رپید آنتی ژن وجود دارد، عنوان کرد: تست مولکولی پی سی آر برای تشخیص قطعی بیماری استفاده می‌شود و تست سرولوژیک برای بررسی سطح آنتی بادی و ابتلای قبلی افراد استفاده می شود.

دکتر صادقی با بیان اینکه تست سرولوژیک مشخص می کند که آیا فرد قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده است یا نه؟ خاطرنشان کرد: این تست برای بررسی وضعیت سطح ابتلای جامعه به عفونت و انجام مطالعه به منظور تعیین الگوی بیماری در کشور و پیشگویی شرایط آینده گسترش بیماری در جامعه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تست رپید در مقایسه  با پی سی ار،   ارزش تشخیصی کمتری دارد و برای تشخیص سریع بیماری استفاده می شود، عنوان کرد: اگر تست رپید برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا که فاقد علامت هستند قبل از روز پنجم تا هفتم پس از تماس با بیمار مبتلا به کرونا انجام شود، دقت بیشتری دارد اما دقت آن پس از آن به شدت افت می کند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رپید تست زمانی انجام می شود که شیوع بیماری زیاد است و امکانات انجام تست پی سی آر پاسخگو نیست، اظهار کرد: در صورتی که نتیجه رپید تست در افراد دارای علامت کرونا منفی باشد باید دو روز دیگر تکرار شود، اگر باز هم منفی بود، انجام تست پی سی آر ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha