آمریکا فرماندهی نبرد البیضاء را برعهده دارد

تهران - ایرنا – جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن گفت: نبرد در استان البیضاء به فرماندهی آمریکا و توسط مزدوران القاعده، داعش و النصره در جریان است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبا) سرلشکر ستاد علی حمود الموشکی سه شنبه شب گفت: ارتش و کمیته های مردمی در نبرد دفاع از حاکمیت ملی که برای مقابله با ائتلاف متجاوزان در جریان است به خاطر مظلومیت ملت یمن پیروز شده اند.

وی اضافه کرد: ملت یمن، غرور و شوکت آمریکا، اسرائیل و مزدوران آن ها در منطقه را درهم شکست.

الموشکی گفت: مزدورانی که ملت و کشورشان را به مشتی مال کثیف فروختند به زباله دان تاریخ خواهند رفت.

وی اضافه کرد: پایداری ارتش و کمیته های مردمی، چهره کریه، مدعیان حقوق بشر و دمکراسی را افشا کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن گفت: متجاوزان، کینه پنهان خود از یمن را ظاهر کردند و جنگی بیهوده و بی هدف را برای نابودی ملت و کشور آغاز کردند.

الموشکی افزود: متجاوزان با شکست از یمن خارج خواهند شد و شکست آن ها بسیار تلخ تر از شکست متجاوزان و اشغالگران پیشین خواهد بود.

نیروهای ائتلاف پس از اینکه در استان مأرب متحمل شکست های پی در پی از نیروهای انصارالله شدند با استفاده از عناصر القاعده و داعش برای جنگ علیه نیروهای یمنی درصدد گشودن جبهه های جدیدی در استان البیضاء هستند.

منابع خبری پیشتر اعلام کردند که شمار زیادی از عناصر داعش و القاعده به جبهه‌های نبرد متجاوزان و مزدوران یمنی در مناطق اشغالی به ویژه در استان البیضاء پیوستند.

عربستان همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف بیش از پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان بودند، بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha