۳۷۰ اثر به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در همدان ارسال شد

همدان-ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» برگزار می شود، از ارسال ۳۷۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره در همدان خبر داد.

«بهناز ضرابی‌زاده» روز پنجشنبه در گفت‌وگو خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شامل بخش‌های «ملی»، «بین‌الملل»، «برترین قصه‌های کشور»، «قصه زندگی من» و «پادکست» است که با موضوع "امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی" (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان بخش علمی تا پایان مرداد و بخش پادکست و ۹۰ ثانیه‌ای تا پایان تیرماه فرصت دارند آثار خود را به آدرس www.kanoonfest.ir ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه شرکت در این جشنواره محدودیت سنی ندارد، ادامه داد: در سال‌جاری علاوه بر بخش‌های صحنه‌ای، قصه گویی، بخش ۹۰ ثانیه‌ای و بخش پادکست، بخش علمی مقاله نیز به بخش‌های ذکر شده اضافه شده است.

ضرابی زاده اعلام کرد: در این جشنواره ۲۷۳ نفر در بخش علمی، ۵۲ نفر در بخش ۹۰ ثانیه‌ای، ۱۵ پدربزرگ و مادربزرگ همدانی و یک نفر نیز در بخش بین‌المللی شرکت کرده است.

وی ادامه داد: از بین این افراد ۲۴ نفر برگزیده خواهند شد که هشت نفر  به مرحله منطقه‌ای و سه نفر نیز به مرحله نهایی راه می یابند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه این دوره از جشنواره قصه‌گویی به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت مجازی برگزار خواهد شد، افزود: فرآیند اجرای جشنواره از ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده و مرحله پایانی آن در آذر و هم‌زمان با شب یلدا و در صورت مساعد بودن شرایط کشور( همه گیری ویروس) به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی با تشریح هر یک از بخش‌های جشنواره گفت: در بخش ملی رقابت صحنه‌ای قصه‌گویان دختر و پسر در رده سنی ۱۲ تا ۱۸، مردان و زنان بالای ۱۸ سال و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از سراسر کشور که به صورت مجزا در سه بخش قصه‌هایی برای کودکان، قصه‌هایی برای نوجوانان و قصه‌هایی برای بزرگسالان متقاضی حضور در جشنواره هستند.

وی با اشاره به اینکه بخش قصه‌گوی برتر که برای نخستین بار برگزار می‌شود ویژه قصه‌گویان حرفه‌ای است، ادامه داد: در این بخش افرادی می توانند شرکت کنند که امتیازات مشخص شده لازم را در حوزه های مختلف به دست بیاورند.

سی‌ام آذر در تقویم رسمی کشور به عنوان روز قصه و قصه‌گویی نامگذاری شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۳۰ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۳ مرکز فرهنگی، هنری دارای بیش از ۱۴ هزار عضو فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha