رنگ‌بندی شیوع کرونا ۲ شهرستان فارسان و لردگان نیازمند اصلاح است

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: جدیدترین و متقن‌ترین اطلاعات و بررسی‌های وضعیت شیوع کرونا حاکی از آن است که لردگان و فارسان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار ندارند و رنگ‌بندی جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در این خصوص نیاز به اصلاح دارد.

مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان هیچ یک از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) قرار ندارند و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و اردل در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، بن، سامان، خانمیرزا و کیار نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

وی ادامه داد: در حالی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جدیدترین رنگ‌بندی خود ۲ شهرستان فارسان و لردگان را در وضعیت قرمز قرار داده است اما بررسی‌های جدید این دانشگاه نشان می‌دهد که شرایط این ۲ شهرستان همانند دیگر مناطق استان است و رایزنی شد تا بنا بر اطلاعات مستند این دانشگاه، وزارتخانه نسبت به تغییر رنگ شهرستان‌های لردگان و فارسان از قرمز به نارنجی اقدام کند.

شیرانی خاطر نشان کرد: روند شیوع کرونا در استان در وضعیت باثباتی قرار دارد اما اگر پروتکل‌های بهداشتی در استان بخوبی رعایت نشود، امکان قرمز شدن برخی شهرستان‌ها وجود دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۴۴ هزار و ۳۰۱ مورد نمونه‌گیری در استان انجام شده که بر اساس آن ۴۸ هزار و ۹۲۸ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha