۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷
کد خبر: 84398709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف گاز مایع در استان اردبیل افزایش یافت

۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷
کد خبر: 84398709
مصرف گاز مایع در استان اردبیل افزایش یافت

اردبیل _ ایرنا _ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: میزان توزیع و مصرف گاز مایع در سه ماه اول امسال در این استان ۱۶ درصد در مقایسه با گاز مایع مصرفی زمان مشابه سال قبل افزایش یافت.

سیدحجت مدنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در این مدت سه هزار و ۷۷۵ تن گاز مایع در نواحی ۶ گانه بصورت الکترونیکی در این استان تامین و توزیع شد.

وی درباره مدیریت الکترونیکی گاز مایع با زیرساخت بانکی و اجرای مطلوب این طرح در منطقه گفت: فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و تسهیل در تامین گاز مایع مصرفی خانوار و صنف و صنعت از جمله عوامل افزایش میزان مصرف این فرآورده سوختی در استان اردبیل است.

مدنی گفت: افرادی که تاکنون در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه سدف به آدرس اینترنتی newtejaratasan.niopdc.ir ثبت‌نام و سیلندر گاز مایع را با نرخ مصوب دولتی از طریق کارتخوان و با دریافت رسید سوخت خریداری کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل به افزایش میزان مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در بهار امسال در استان اشاره کرد و افزود: امسال ۲۲۸ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در استان توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از یک درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه در سه ماه اول امسال مصرف بنزین موتور ۲۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، اظهارکرد: در این مدت میزان مصرف نفت سفید و نفت گاز بترتیب ۲۱ و ۹ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه الکترونیکی شدن سیستم فروش گاز مایع مانع از قاچاق این سوخت و افزایش قیمت آن در بازار مصرف شده است، گفت: نمایندگی‌های فروش گاز مایع در استان ملزم به فروش گاز در سیلندرهای ۱۱ کیلوگرمی و همچنین گاز پیک نیک به نرخ مصوب تنظیم بازار در ۲ بخش خانوار و صنف و صنعت هستند.

مدنی با اشاره به اینکه توسعه و اجرای طرح‌ها و شبکه‌های گازرسانی روستایی از جمله عامل مهم در کاهش میزان مصرف نفت سفید و نفت گاز در استان اردبیل در بهار امسال است ، میزان مصرف فرآورده‌های نفتی در مدت یاد شده را در بخش‌های حمل و نقل ۶۵ درصد، حرارتی سه درصد ، نیروگاه ۱۹ درصد، کشاورزی ۱۰ درصد ، صنایع یک درصد و اجرای پروژه‌ها ۲ درصد ذکرکرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: میزان مصرف بنزین موتور در سه ماه نخست سال جاری در منطقه اردبیل به ۹۴ میلیون لیتر رسیده است .

او بیان کرد: در سه ماه نخست امسال ۹۳ میلیون و ۸۴۵ هزار لیتر بنزین موتور در سطح منطقه اردبیل عرضه شده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهارکرد: از مجموع بنزین موتور توزیع شده در این مدت مقدار ۲۲ میلیون و ۷۰۰هزار لیتر  بنزین یورو ۴ و ۷۱ میلیون و ۱۴۵ هزار لیتر بنزین بدون سرب بوده است.

وی با بیان اینکه سهم فروش اینترنتی فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل در سال گذشته بیش از ۶۲۰ میلیون لیتر بوده است، افزود: در راستای رعایت حقوق شهروندی و ارائه خدمات حضوری روزانه بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر فرآورده نفتی از طریق سامانه فروش اینترنتی در استان به فروش رسیده است.

مدنی ادامه داد: این سیستم برای ۲ گروه از مشتریان شامل جایگاه‌داران و عرضه‌کنندگان فرآورده‌های نفتی و نیز صنایع ، کارخانه‌ها ، مرغداری‌ها و مصرف‌کنندگان عمده و جزیی می‌باشد.

منطقه اردبیل دارای ۷۲ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی است که بصورت شبانه‌روزی سوخت توزیع می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha