۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 896
کد خبر: 84398851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس‌جمهوری منتخب دولت فراجناحی تشکیل دهد

ساری - ایرنا - رییس خانه احزاب استان مازندران حل مشکلات کشور را نیازمند به کار گرفتن تمامی ظرفیت‌های انسانی دانست و گفت : رییس جمهوری منتخب برای گام برداشتن در مسیر توسعه و پیشرفت کشور و تحقق شعارهای دوره تبلیغات انتخاباتی باید دولت فراجناحی تشکیل دهد.

علیرضا جانبازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : رییس جمهوری منتخب در زمان نام نویسی در انتخابات این موضوع را مطرح کرد که فراجناحی عمل می کند و تحقق این وعده در درجه نخست در چینش دولت مشخص خواهد شد و ما هم امیدواریم این ایده محقق شود و سیاسی بازی ها مانعی در این مسیر نشود .

وی ادامه داد : افرادی که قدرت و رانت در اختیار دارند ، خودشان را تحت لوای جریان ها و گروه ها جا می زنند و عرصه را بر رییس جمهوری تنگ می کنند و به رییس دولت اجازه نمی دهند که تصمیم درست اتخاذ و تحول اساسی در کشور ایجاد کند.

جانبازی که ریاست ستاد خیزش های مردمی حجت الاسلام والمسلمین رییسی را در دوره تبلیغات انتخاباتی بر عهده داشت ، گفت : جناح بازی ها و وابستگی افراد نباید به یک رویه متداول در کشور تبدیل شود و دولت سیزدهم باید ریشه این بازی های سیاسی را بخشکاند چون در این روش افراد کاربلد و لایق به خاطر وابستگی جناحی و یا حتی نداشتن وابستگی جناحی و حزبی کنار زده می شوند و خسرانش برای مملکت باقی می ماند.

وی افزود : از ابتدای انقلاب تاکنون دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا هر کدام که بر سر قدرت آمدند به دنبال زدن و تخریب یکدیگر رفتند و همین مساله باعث شده است که این رویه در تصمیم گیری ها و انتخاب های مدیرانشان تاثیر بگذارد. 

این فعال سیاسی مازندران گفت : متاسفانه رفتار هر یک از جناح ها در دولت های منتسب به خودشان باعث شده برای چندین سال افراد متخصص و آگاه به کار گرفته نشوند و به گونه ای گوشه نشین بمانند تا دولت بعدی هم جناح خودشان روی کار بیاید و دوباره از دیدگاه ها و نقطه نظرات آنها برای پیشبرد کارها استفاده کند. 

وی افزود : متاسفانه در این کشمکش سیاسی افراد لایقی که بناچار و جبر جناح بازی گوشه نشین شدند از افراد علمی و دانشگاهی هستند که نظرات کارسازی را برای کشور دارند .

جانبازی با اظهار این که چنین شیوه ای در گزینش مدیران مهم ترین علت عدم پیشرفت کشور بوده است ، گفت : نگاهی به دیگر کشورها نشان می دهد که آنها از این دیدگاه سنتی جناح بازی ها خارج شدند و از ظرفیت های انسانی متخصص خود در بخش های مختلف استفاده کردند و به پیشرفت دست یافتند . 

جانبازی که سابقه حضور و تدریس در دانشگاه ها را دارد از چهره های دانشگاهی مازندران محسوب می شود ، افزود : با توجه به فعالیتم در محیط دانشگاهی ، مشاهده می کنم که در جمع اساتید و دانشگاهیان افراد با فکر و ایده های علمی خوبی حضور دارند که هیچگاه از دیدگاه های آنها استفاده نشده است و علتش هم جناح بازی دولت ها بوده است.

رییس خانه احزاب مازندران از بیکاری به عنوان معضل اساسی نام برد که پیش روی دولت سیزدهم قرار دارد و تاکید کرد : امروز شاهدیم جوانان پرشماری به این معضل گرفتار هستند در حالی که با چاره اندیشی و پیاده کردن برخی اقدامات و طرح هایی که سرمایه زیادی نیز نیاز ندارد ، می توان این معضل را حل کرد.

وی توضیح داد : به طور مثال در زمینه صنایع تبدیلی در استانی مثل مازندران که از ظرفیت های بالای کشاورزی و محصولات متنوع برخوردار است ، کار زیادی صورت نگرفته است در حالی که توجه به این بخش نیازمند سرمایه گذاری زیادی نبوده است در عین حال که می تواند بخش زیادی از مشکلات بیکاری استان و از بین رفتن محصولات کشاورزی را حل کند.

جانبازی به برخورداری مازندران از مواهب الهی همچون دریا و جنگل اشاره و تصریح کرد : در حالی که کشورهای دیگر دنیا به دلیل نداشتن این مواهب به صورت مصنوعی به دنبال ایجاد چنین فضاهایی هستند تا از محل آن به درآمدزایی برسند ، در کشور ما به خاطر نبود برنامه ای مدون از این ظرفیت ها بدرستی استفاده نمی شود و معطل باقی مانده است .

وی افزود : اگر از این مواهب همچون دریا بدرستی و با برنامه و اجرای طرح ها استفاده می شد امروز کشور با قطعی برق منازل مواجه نمی شد که اکنون به مشکل جدی نظام مبدل شده است و با ایجاد ظرفیت تولید برق آبی می توانستیم کمبود برق نداشته بودیم .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha