افزایش ضریب نفوذ خدمات پیشگیرانه با بهره‌گیری از مراکز مثبت‌زندگی

تهران- ایرنا- معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: امسال ضریب نفوذ خدمات خود را به ویژه در سطوح پیشگیری با بهره‌گیری از مراکز مثبت‌زندگی افزایش می‌یابد.

آرزو ذکایی‌فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی با هدف ارائه خدمات در محلات و رویکرد فعال و همچنین ارائه خدمات خانواده‌محوری از سال گذشته مراکز مثبت زندگی را در محلات راه‌اندازی کرده است، این مراکز ظرفیت ویژه‌ای را برای ارائه خدمات آگاه‌سازی در اختیار این سازمان قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ مرکز مثبت‌زندگی فعال و  بیش از ۷۰۰ پایگاه سلامت روانی اجتماعی فعال در سطح محلات وجود دارد.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی تاکید کرد: بنابراین با استفاده از این ظرفیت‌ها ما امسال ضریب نفوذ خدمات خود را به ویژه در سطوح پیشگیری سطح اول و خدمات آگاه‌سازی خود را افزایش خواهیم داد که یکی از آنها از طریق برگزاری پویش تاب‌آوری اجتماعی با هدف پیشگیری از خشونت خانگی و خودکشی است که امیدواریم امسال اجرایی شود.

اجرای کمپین تاب‌آوری اجتماعی در فرودگاه مهرآباد در سال گذشته

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی یادآور شد: سال گذشته بیش از دو میلیون نفر از پویش تاب‌آوری بهره‌مند شدند. یک بخش از این پویش مربوط به تهیه موشن‌گرافی و کلیپ‌هایی بود که در فضای مجازی برای آحاد جامعه منتشر شد و بخش دیگر کمپین‌هایی بود که در محلات برگزار شد.

ذکایی فر افزود: یکی از این کمپین‌ها در تهران در فرودگاه مهرآباد برگزار شد چون زمان پیک مسافرت‌ها بود و از همه اقشار در این مکان رفت و آمد می‌کردند و به نظرمان رسید که بهترین فضا است که می‌توانیم کمپین را برگزار کنیم. ارائه محصولات و تولیدات آموزشی تفریحی طراحی شده هدفمند با رویکرد افزایش رفتار همدلانه و پیشگیری از خشونت ویژه مسافران کودک و توزیع بروشور آموزشی کنترل خشم و فرزندپروری مثبت ویژه والدین، توزیع کتاب فرزندپروری بین مسافران دارای فرزند کودک و نوجوان و برگزاری مسابقه پیامکی جهت ترغیب والدین به مطالعه کتب مذکور و اهدای جایزه به برگزیدگان از اقداماتی بود که در این کمپین انجام شد.

وی اضافه کرد: به‌صورت کلی نیز کمپین تاب‌آوری اجتماعی در محلات سال گذشته در همه استان‌ها به‌صورت سراسری برگزار شد. این کمپین در محلات و مناطق پرتردد اجرایی شد و بالغ بر دو میلیون نفر از کمپین استفاده کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha