روی خط پایتخت؛ افزایش مسیر دوچرخه‌سواری و کاهش درختان رو به زوال

تهران-ایرنا- کاهش درختان رو به زوال در منطقه ۱۱ تا افزایش مسیر دوچرخه‌سواری در منطقه هفت تهران از جمله مهمترین اخبار امروز (شنبه) در مناطق مختلف شهرداری‌های پایتخت است.

به گزارش ایرنا، «نصراله آبادیان» شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: با اقدامات انجام شده از سوی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه از ابتدای سال تاکنون کاهش درختان رو به زوال از ۲۹۴ اصله به ۱۴۱ اصله درخت کاهش یافت.

وی با بیان این که مهم ترین تاثیر فضای سبز در شهرها تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، لطافت هوا و جذب گرد و خاک است، افزود: با توجه به این که کاشت درختان جدید و استقرار آن ها در محیط به ویژه محیط های شهری و معابر مستلزم هزینه های مالی و زمانی زیادی است تا به تدریج جایگزین درختان کهنسال شوند، بنابراین حفظ و نگهداری از درختان موجود ضروری است.

آبادیان ادامه داد: در این راستا مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه ۱۱ اقدام به شناسایی درختان رو به زوال و تشکیل پرونده گیاه‌پزشکی برای آنها کرد و در پی آن اقدامات لازم از جمله محلول پاشی، محلول دهی و چالکود در زمان های مشخص و طبق دستورالعمل سازمان بوستان ها انجام و در پرونده گیاه‌پزشکی هر درخت ثبت شد.

وی بیان کرد: با آغاز سال ۱۴۰۰ با مراجعه به پرونده های گیاه‌پزشکی این درختان، به طور ویژ] این گیاهان مورد بازدیدهای مستمر قرار گرفتند و با توجه به وضعیت و شرایط ثبت شده در پرونده های گیاه‌پزشکی و مشاهده وضعیت آنها در سال جدید، اقدامات تغذیه ای در سال جاری نیز برای آنها اعمال شد.

آبادیان اضافه کرد: سپس با ارزیابی وضعیت این درختان توسط کارشناسان مرکز، شاهد کاهش ۵۰ درصدی درختان رو به زوال در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ بودیم.  

ایمن‌سازی زمین بازی بوستان‌های منطقه ۲

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ تهران گفت: با هدف ارتقای ایمنی بوستان ها و فضاهای مورد استفاده کودکان، کفپوش و زمین بازی بوستان های این منطقه تعویض و ایمن سازی شد.

«جعفر میرزائی» اظهار داشت: ضرورت برخورداری از ویژگی های استاندارد در محوطه بازی کودکان در بوستان های منطقه موجب شده است این منطقه همزمان با اقدامات اجرایی و عمرانی در این حوزه، تمهیدات و ضوابط ایمن سازی فضای بازی را با هدف جلوگیری از آسیب دیدگی کودکان در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: در این راستا ۹۹۰ مترمربع کفپوش زمین بازی کودکان در بوستان های ستارخان، نسترن، سروناز و دینداری نصب شد.

میرزائی اضافه کرد: این نوع از کفپوش ها علاوه بر دارا بودن ویژگی هایی همچون قابلیت جذب آب، انعطاف پذیری بالا، مقاوم در مقابل سایش و تغییرات آب و هوایی و تغییر فرم بر اثر اعمال فشار، عایق در مقابل الکتریسیته، از خاصیت ضربه پذیری بالایی برخوردار هستند، به گونه ای که می توانند ضربه وارد شده به کودک را دفع کرده و جلوی آسیب دیدگی کودک را بگیرند.

سرپرست معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ تهران افزود: بوستان های شهری، با ایجاد تحرک و نشاط اجتماعی نقش مؤثری در گذران اوقات فراغت روزانه، گردشگری درون شهری و شکل گیری ارتباطات اجتماعی دارند که باید با در نظر گرفتن ضوابط و تمهیدات ایمنی، کارکردهای این فضاها را در سطح شهر تقویت و در استفاده بهینه از آنها گام برداشت.

روی خط پایتخت؛ از کاهش درختان رو به زوال تا افزایش مسیر دوچرخه

بازسازی و احداث زمین‌های چمن مصنوعی 

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه چهار تهران نیز از نوسازی و بهسازی زمین های چمن مصنوعی در قالب پروژه های توسعه محلی کوچک مقیاس همزمان با آغاز فصل تابستان خبر داد.

«مهدی پورشاسب» گفت: زمین های چمن از مهمترین مراکز ورزشی محله ها هستند که در سال های گذشته دچار فرسودگی شده اند و با شناسایی آنها در پروژه های کوچک مقیاس محلی، نسبت به بازسازی و مناسب سازی این زمین ها اقدام می شود.

وی افزود: در حال حاضر عملیات بازسازی و احداث زمین چمن مصنوعی خیابان مرتضوی در ناحیه ۶ به متراژ تقریبی ۹۰۰ مترمربع از خرداد امسال آغاز و پس از اتمام عملیات به بهره برداری رسیده است.

معاون این منطقه با اشاره به احداث زمین چمن مصنوعی در بوستان ساحل گفت: طبق بررسی های صورت گرفته زمین بایر موجود در بوستان ساحل محله حکیمیه برای احداث زمین چمن مصنوعی با حضور دبیر شورایاری انتخاب و در مرحله طراحی و خاکبرداری است و طی سه ماهه آینده اجرای این طرح به پایان می رسد.  

پورشاسب با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۱ زمین چمن مصنوعی بازسازی شد افزود: تلاش داریم تا پایان سال جاری زمین های چمن شناسایی شده در این منطقه بازسازی و در اختیار شهروندان قرار بگیرد و با پایان یافتن کرونا شور و نشاط در محله های پایتخت طنین انداز شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه سه پایتخت نیز از اهدای تجهیزات توانبخشی به اعضای بنیاد خیریه معلولین ایرانیان خبر داد.  

«کاظم کمالی نسب» گفت: بنیاد خیریه معلولین ایرانیان در اقدامی انسان دوستانه با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در محل زمین روباز ورزشی پارک شریعتی، با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی به ۲۰ تن از افراد خانواده های نیازمند، ویلچر اهدا کرد.

وی افزود: امیدواریم در آینده شاهد افزایش حرکت های خود جوش مردمی توسط سازمان های مردم نهاد و انجمن های غیر دولتی در سطح منطقه باشیم.

کمالی نسب بیان کرد: معلولان جسمی حرکتی از لحاظ تهیه تجهیزات پزشکی در اولویت هستند چراکه به لحاظ تردد نیازمند این وسایل بوده و در واقع نبود این تجهیزات باعث می شود این افراد به نوعی خانه نشین شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه سه تهران ارتقا استفاده از وسایل کمک توانبخشی، کمک به استقلال در فعالیت روزمره زندگی، افزایش مهارت‌های شناختی، خودیاری اجتماعی و کاهش آسیب‌های جسمی و روانی خانواده را از اهداف این طرح عنوان کرد.

روی خط پایتخت؛ از کاهش درختان رو به زوال تا افزایش مسیر دوچرخه

مسجد علی اکبر(ع) منطقه ۱۳ در آستانه بهره‌برداری 

شهردار منطقه ۱۳ تهران نیز از پیشرفت فیزیکی طرح احداث مسجد علی اکبر (ع) و بهسازی تعدادی از مساجد این  منطقه خبر داد و گفت: این مسجد به زودی به بهره برداری می رسد.  

«مجتبی شکری» با اشاره به اینکه مساجد مهم ترین پایگاه فرهنگی مسلمانان و نماد هویت بخش شهر هستند گفت: احداث و توسعه مساجد در منطقه ۱۳ از جمله  اولویت های اقدامات فنی و عمرانی  است که در دستور کار قرار دارد.  

وی افزود: عملیات  احداث مسجد علی اکبر(ع) که از چندی پیش آغاز شده بود، در ۲ طبقه و با زیربنای ۸۰۰ متر مربع در حال ساخت و آسفالت پیاده رو و محوطه بیرونی مسجد نیز انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۳ ابراز امیدواری کرد که با احداث مساجد، حسینیه ها و تکایا که به خواست مردم صورت می گیرد، جوابگوی نیازهای معنوی شهروندان باشیم.

شهردار منطقه ۱۳ تهران خاطر نشان کرد: عملیات لکه گیری آسفالت مسجد انبیاء، لکه گیری آسفالت و مرمت جدول مسجد انصار الحسین(ع)، مرمت سنگفرش پیاده رو مسجد قدس، تراش و مرمت سنگفرش پیاده رو حسینیه مکتب ارشاد، مرمت نوار حفاری مسجد قمر بنی هاشم در ناحیه ۲ و همچنین روکش آسفالت مسجد حسنی در ناحیه ۳ انجام شد.

احداث ۳۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در منطقه هفت 

شهردار منطقه هفت تهران نیز در بازدید از مسیر پیاده روسازی و دوچرخه سواری این منطقه، از راه اندازی ۳۰ کیلومتر مسیر دوچرخه و پیاده روسازی در محدوده منطقه هفت تا پایان سال جاری خبر داد.

«سمیه حاجوی» گفت: در راستای ایجاد حمل و نقل پاک و برای نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه‌سواری، عملیات احداث ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در خیابان شهید قدوسی، خیابان دماوند و خیابان شهید طالقانی اجرایی شده است که تا پایان سال این مقدار به بیش از ۳۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی گفت: طرح احداث مسیر دوچرخه در این منطقه در ضلع شمال و جنوب خیابان های شهید بهشتی، شهید مطهری، خواجه‌ نصیر و خیابان شهید مدنی در حال اجرا است.

الحاق پادگان جی به بافت شهری

شهردار منطقه ۹ تهران نیز اظهار داشت: توافق اولیه مدیران شهری منطقه ۹ با مدیران وزارت دفاع در خصوص الحاق اراضی پادگان جی به بافت شهری انجام شد.

«سید مصطفی موسوی» افزود: در نشستی که با حضور رئیس سازمان املاک نیروهای مسلح انجام شد، طبق توافق اولیه مقرر شد تا اراضی پادگان جی به منظور تامین سرانه های خدماتی هفت گانه منطقه و به ‌ویژه محله‌های همجوار آن به بافت شهری محلق شود.

وی ادامه داد: طبق ضوابط هر کدام از طرف ها می توانند درصد تعیین شده از اراضی مورد نظر را استفاده کنند و کاربری های مختلف در این اراضی بارگذاری شود که بخش اصلی از آن جهت تامین سرانه های خدماتی نظیر افزایش فضای سبز در منطقه ۹ مورد استفاده قرار می گیرد.

شهردار منطقه ۱۷ تهران نیز از عملیات لکه گیری آسفالت ۱۶۰ معبر در ۱۴ محله منطقه ۱۷ در کمتر از چهار ماه گذشته خبر داد.

«داود لطفی» گفت: در مجموع ۲ هزار و ۵۹ تن آسفالت در ۱۶ هزار و ۲۵۳ متر مربع زمین مورد استفاده قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha