رسانه های یزد برای افزایش مشارکت معادن و صنایع در ورزش مطالبه گری کنند

یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: مشارکت مسوولان واحدهای معدنی و صنعتی استان بر پایه مقررات و قانون در بعد توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی رشته‌های ورزشی مشخص است این مورد باید با مطالبه‌گری نمایندگان رسانه‌ های گروهی و مسوولان ذی ربط افزایش یابد .

به گزارش ایرنا، مسعود شریعتی روز یکشنبه در نشستی با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی ورزشی‌نویسان استان افزود: طبق مقررات مدیران تمامی معادن و صاحبان صنایع باید بخشی از درآمد خود را برای گسترش رشته‌های مختلف به خصوص صرف توسعه ورزش کارمندان و خانواده‌های زیرپوشش کنند. 

وی ادامه داد: با وجود اهمیت موضوع و وجود قانون مشخص و مدون که در کشور تعریف هم شد و به شفافیت وظایف همه را مشخص کرد، در استان هنوز به نحو مناسب اجرا نمی شود ،تحقق آن هنوز جنبه عملی پیدا نکرد  ،باید در این خصوص رسانه‌های گروهی به عنوان نماینده افکار عمومی این موضوع را پیگیری کنند.

این مسوول با بیان اینکه در ورزش استان ظرفیت‌های بالقوه خوبی وجود دارد، یادآور شد: اگر مدیران صنایع و معادن بر اساس مقررات سهم خود را به ورزش استان و ورزشکاران و هیات‌های ورزشی اختصاص دهند  شاهد تحولی عمیق و گسترده در ورزش همگانی و عرصه قهرمانی یزد خواهیم بود.

شریعتی بیان کرد: رسانه‌های گروهی و انجمن ورزشی‌نویسان که یک تشکل رسمی و قانونی است نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی اخبار و گزارش‌های ورزشی به خصوص تولید محتوای مناسب و بیان مشکلات و نیازها و همچنین طرح مطالبات مردم و جوانان دارد .

مدیرکل ورزش و جوانان یزد یکی از نیازهای کنونی حوزه ورزش و رسانه را نبود تولید محتوای علمی و یاداشت‌های عمقی ذکر کرد و گفت: باید در این خصوص با همکاری رسانه‌ها و انجمن ورزشی‌نویسان با کمک این اداره‌کل و روابط عمومی اقدام مناسب صورت گیرد .

شریعتی یکی از نیازهای مهم ورزشی استان را شناسایی افراد علاقه‌مند و تربیت خبرنگاران مجرب و آموزش آنها ذکر کرد و گفت: در این خصوص باید بیش از گذشته به ضرورت موضوع با همکاری این اداره‌کل و برخی هیات‌ ها اقدام موثر در استان صورت گیرد.

رسانه های یزد برای افزایش مشارکت معادن و صنایع در ورزش مطالبه گری کنند

در این نسشت علی‌محمد قادریان رییس هیات مدیره و علی امینی مدیرعامل نخستین انجمن ورزشی‌ نویسان استان یزد به ارایه گزارش و اقدام‌ها و برنامه‌های آینده این تشکل فرهنگی و ورزشی پرداختند .

برگزاری دوره‌های آموزشی، تربیت خبرنگاران تخصصی ورزشی، همکاری با تشکل‌ها و هیات‌ها برای انعکاس اخبار و گزارش‌های مرتبط، فرهنگ‌سازی ورزش در بین جامعه به خصوص خانواده‌ها و ارتقای ورزش همگانی و قهرمانی با همکاری فعالان خبر و رسانه مطرح شد.

با وجود تمامی اقداماتی که در ساخت و ساز مکان‌های ورزشی به خصوص در سال‌های اخیر در استان یزد انجام شد هنوز سرانه موجود استان یزد ۵۰ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

میانگین سرانه ورزشی کشور بر اساس قانون یک مترمربع به ازای هر نفر است که باید برای ارتقای آن در استان همکاری بیشتری صورت گیرد و هم اکنون حدود ۲۰ نفر در حوزه ورزش و رسانه های یزد در بخش‌های مختلف فعالیت دارند.  

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی دارد.

نخستین انجمن ورزشی نویسان یزد با کسب مجوز از وزارت کشور فعالیت رسمی خود را در این استان آغاز کرد .

رییس هیات مدیره این انجمن فرهنگی ورزشی اول خرداد امسال گفته بود: بعد از ماه‌ها پیگیری این انجمن شامل ۹ نفر اعضای هیات موسس شامل خبرنگاران، عکاسان و برنامه‌سازان حوزه ورزش استان فعالیت خود را طبق اساسنامه آغاز کرد.

قادریان در گفت و گو با خبرنگاران استان افزود: کمک به توسعه ورزش همگانی و حرفه‌ای، پرورش نیروهای متخصص در حوزه رسانه و ورزش و ایجاد و تقویت روحیه نشاط و همدلی در جامه جزو اهداف است.

وی، دیگر اهداف این تشکل را ترغیب بیشتر مدیران  به فعالیت رسانه‌ای در حوزه ورزش در راستای تقویت نشاط اجتماعی و حمایت از رسانه‌ها و فعالان ورزش و شناسایی افراد مستعد در این حوزه مهم ذکر کرد.

این پیشکسوت ورزش و رسانه یزد گفت: ارایه آموزش‌های لازم به علاقه‌مندان ورود به رسانه‌های ورزشی، پیگیری مسایل، مشکلات و مطالبات صنفی جامعه هدف و تکریم مناسب جایگاه خبرنگاران و عکاسان پیگیری می‌شود.

قادریان تصریح کرد: به زودی فراخوان عضویت در این انجمن برای علاقه‌مندان حوزه رسانه و ورزش اعلام می‌شود و برای تحقق اهداف عالیه به همکاری همه پیشکسوتان و همراهی دلسوزان به ورزش استان نیاز مبرم است .

 وی اعضای هیات موسس انجمن را رضا گلیمی، امید حسین مرشدی، علی امینی، کاظم سبحان زاده، سعید صادقی ، حمیدرضا استادیان ، حمید دهقان و حمید دهقانی‌زاده ذکر کرد.

با وجودی که بیش از سه هزار واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد ولی سهم مشارکت آنها در حوزه ورزش و عمل به مسوولیت اجتماعی در قبال مردم و جوانان استان در مقایسه با دیگر استان‌های صنعتی ناچیز است .

رسانه های یزد برای افزایش مشارکت معادن و صنایع در ورزش مطالبه گری کنند

 سال‌های گذشته با پیگیری دولت و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوانین و مشوق‌های نسبتا خوبی برای ایجاد انگیزه در راستای حضور فعال صاحبان صنایع در ورزش و حمایت از رشته‌های مختلف و تعالی آنها برای جذب شهروندان به خصوص قشر جوان و تامین سلامتی و نشاط اجتماعی مصوب شد.

بر این اساس یکی از روش‌های غیرمستقیم حمایت دولت از ورزش در سال‌های گذشته، حمایت‌های مالیاتی بود که یکی از آنها معافیت مالیاتی برای باشگاه‌های ورزشی است که برابر ماده ۱۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم، مخصوص مکان‌هایی با پروانه فعالیت معتبر از وزارت ورزش و جوانان است.

برای فعالان اقتصادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری یا هزینه در ورزش هستند نیز حمایت‌های دولت به گونه‌ای دیگر در نظر گرفته شد که با معافیت مالیاتی تفاوت دارد، در این روش دولت متعهد می‌شود که هزینه‌های انجام شده اشخاص در موارد خاصی که به وسیله خود دولت از قبل مشخص شده را بدون محدودیت یا تا میزان خاصی به عنوان هزینه‌های قابل قبول در تشخیص مالیات آنان لحاظ کند.

یکی از مطالبات همیشگی تیم‌ها و باشگاه‌ها ورزشی استان از مسوولان ارشد و اداره‌کل ورزش و جوانان یزد، تحقق سهم بخش صنعت همانند برخی از استان‌های کشور در حمایت و تقویت ورزش است تا نتایج آن نصیب مردم شود.  

سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در استان یزد وجود دارد و این استان در حالی که ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را دارد.

یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور بعد از کرمان شناخته می‌شود که در تولید محصولات کاشی و سرامیک رتبه نخست، محصولات نساجی ایران با ۲۵ درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم قرار دارد.

هم اکنون در یزد ۶۰۰ باشگاه ورزشی فعال در این استان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha