۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۷
کد خبر: 84401622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ذخایر خونی استان فارس در وضعیت قرمز است

۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۷
کد خبر: 84401622
ذخایر خونی استان فارس در وضعیت قرمز است

شیراز-ایرنا- شرایط کرونایی ضمن ایجاد مشکلات گوناگون اجتماعی، آموزشی، اقتصادی و معیشتی، استان فارس را در تأمین خون بیماران نیازمند با مشکل مواجه کرده است.

بنا بر اعلام مسئولان، به دلیل وارد شدن به موج پنجم کرونا و اعمال محدودیت های کرونایی، استان فارس با مشکل کمبود ذخایر سه گروه خونی A مثبت، A منفی و O منفی مواجه شده است که این وضعیت، جان بیماران نیازمند را تهدید می کند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس دوشنبه از دارندگان گروه‌های خونی O منفی، Aمنفی و A مثبت و دیگر گروه های خونی در رده سنی ١٨ تا ٦٠ سال با حداقل ٥٠ کیلو وزن دعوت کرده است تا جهت اهدای خون به پایگاه های انتقال خون شیراز مراجعه کنند.
بنا بر گزارش دریافتی ایرنا، مسعود ترابی افزود: پایگاه مرکزی شیراز در قصرالدشت و همچنین پایگاه دکتر حق شناس در فلکه نمازی همه روزه از ساعت ٨ صبح تا ۱۹:۳۰ یکسره در خدمت اهدا کنندگان خون هستند.

وی ادامه داد: در روزهای تعطیل نیز خونگیری در ساختمان مرکزی انتقال خون فارس در خیابان قصردشت شیراز و طی ساعات هشت صبح تا ۱۹  انجام می‌شود. دو واحد سیاری در سطح شیراز نیز در صورت درخواست، در محل نهادها و ادارات مستقر و اقدام به خونگیری از داوطلبین خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha