۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
کد خبر: 84402283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ کانون آتش سوزی در ۱۰ ایالت آمریکا

۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
کد خبر: 84402283
۵۰ کانون آتش سوزی در ۱۰ ایالت آمریکا

تهران –ایرنا –  گرما و خشکسالی بی سابقه که نتیجه بارز تغییرات آب و هوایی درجهان بوده باعث شده تا ایالت های غربی آمریکا باپدیده آتش سوزی های مهیب و زودهنگام تابستانی مواجه شوند؛ و این مساله نه تنها بر مواردی همچون تامین آب آشامیدنی بلکه بر تامین و انتقال برق به سایر ایالت ها تاثیر گذارده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه آمریکایی یو.اس.ای تودی دراین باره گزارش داد: نتیجه بالا رفتن دما و نبود رطوبت لازم تاکنون ۵۲ کانون آتش سوزی مهیب بوده که موجب اتش گرفتن حدود ۷۵۰هزار جریب (بیش از ۳۰۰هزار هکتار)از اراضی در  ۱۰ ایالت آمریکا شده است .

بنابراین گزارش ایالت های اورگان، واشنگتن، مونتانا، آیداهو و آریزونا  در فهرست بدترین وضعیت آتش سوزی های اخیر در آمریکا قرار دارند.

اورگان ۱۰۰هزار جریب طعمه حریق

یو.اس.ای تودی  گزارش داد: وضعیت آتش سوزی های مهیب در ایالت اروگان که اکثر آنها در مناطق جنوبی و هم مرز با ایالت کالفرنیا روی داده تاکنون ۱۰۰ هزار جریب  (۴۰هزار هکتار)از اراضی این ایالت را طعمه حریق ساخته است. وسعت این آتش سوزی ها و زمین های طعمه حریق حتی از میزان حد متوسط آتش سوزی های این ایالت در سال ۲۰۱۲میلادی بیشتر بوده است، این آتش سوزی ها هم اکنون بیش از یکهزار و ۲۰۰ بنا و ساختمان را در نقاطی که در آن آتش سوزی رخ داده اند تهدید می کند.

۵۰ کانون آتش سوزی در ۱۰ ایالت آمریکا

آتش سوزی کالیفرنیا تخلیه ۳هزار نفر- بعداز بحران آب بحران برق

یو.اس.ای تودی درباره وضعیت آتش سوزی های مهیب درغرب آمریکا در ایالت کالیفرنیا نوشت: از اول ژانویه تا چهارم ماه ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۲ دی ۱۳۹۹ تا ۱۳ تیر ۱۴۰۰) ایالت کالیفرنیا شاهد وقوع چهار هزار و ۵۹۹ مورد آتش سوزی بوده که وسعتی  برابر با ۱۱۵ مایل مربع (۲۹۷ کیلومتر مربع) را شامل شده است، این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ میلادی با وقوع سه هزار و ۸۴۷ مورد آتش سوزی ۴۸ مایل مربع (۱۲۴ کیلومتر مربع) بود.

این نشریه آمریکایی درادامه گزارش داد: آتش سوزی های اخیر موجب تخلیه سه هزار نفر از ساکنان این ایالت شده است.

لس آنجلس تایمز دیگر نشریه آمریکایی نیز درباره شرایط وخیم آب وهوایی در مناطق غرب آمریکا نوشت: آتش سوزی های مهیب در ایالت اورگان با از بین بردن بخشی از خطوط انتقال قدرت، اکنون امکان انتقال ۴هزار مگاوات برق از دست رفته است، این موضوع بر همسایه جنوبی آن، ایالت کالیفرنیا تاثیر گذارده و مسئولان به مصرف کنندگان درباره کمبود انرژی هشدار می دهند.

این گزارش می افزاید: مقامات ایالت کالیفرنیا تخمین می زنند که تا روز جمعه آتی نسبت به ذخیره انرژی دراین ایالت با توجه به آنچه در ایالت اورگان رخ داده است درمضیقه قرار گیرند.

لس آنجلس تایمز نوشت: با از دست رفتن ناگهانی ۴ هزار مگا وات برق ، ایالت کالیفرنیا اکنون برای تامین ۵هزار و ۵۰۰ مگا وات با یک مشکل جدی مواجه شده است.

۵۰ کانون آتش سوزی در ۱۰ ایالت آمریکا

بحران آب با پایین رفتن سطح آب دریاچه ها

به گزارش ایرنا، درحالی دو نشریه آمریکایی از شرایط آب و هوایی و وقوع آتش سوزی های مهیب در ۱۰ ایالت آمریکا خبر می دهند که اکنون این بخش از آمریکا  با بحران آب ناشی از  پایین آمدن سطح بی سابقه دریاچه «مید» (Mead) که تامین کننده آب آشامیدنی ایالت های غربی بوده مواجه اند.

لس آنجلس تایمز در گزارشی در ۲۰ تیرماه نوشت: میزان سطح آب دریاچه مید که به علت شدت گرما و تابش آفتاب و کم آب شدن «رودخانه کلرادو » آب آن درحال تبخیر است، طی ۸۵ سال گذشته بی سابقه گزارش می شود.

بنابراین گزارش دریاچه مید که به خاطر ایجاد سد «هوور»  بر روی رودخانه کلرادو ایجاد و در مرز دو ایالت «نوادا» و «آریزونا» احداث شده، تامین کننده آب آشامیدنی ۴۰ میلیون نفر از ساکنان ۷ ایالت آمریکا است، ایالت هایی همچون آریزونا، کالیفرنیا، کلورادو، نوادا، نیومکزیکو و یوتا.

۹۰ درصد از مناطق غربی آمریکا در وضعیت خشکسالی

شبکه خبری  فاکس نیوز نیز  در ۶ تیر  طی گزارشی درباره وضعیت وخیم خشکسالی در ایالت کالیفرنیا و دیگر مناطق آمریکا عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد از مناطق غربی آمریکا تحت تاثیر یک خشکسالی تاریخی و تهدیدکننده بوده و اینکه تابستان سال جاری میلادی تازه شروع این معضل است. هم اکنون زندگی بیش از ۵۸ میلیون نفر در مناطق غربی آمریکا تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha