محمدحسین امید روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجانغربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مهمترین اقدامات انجام شده در سطح مراکز استانی و شهرستانی دانشگاه علمی و کاربردی میتوان به اجرای برنامههای تحولی در واحدهای استانی، اجرای طرح آمایش، افزایش تعداد مراکز و توسعه مراکز و ارتقاء کیفی اشاره کرد.
وی گفت: یکی از مشکلات کنونی دانشگاهها، کاهش جمعیت دانشجو است که این اتفاق متأثر از شرایط اقتصادی جامعه، دلسردی خانوادهها از تحصیل فرزاندان و بیتفاوتی بین مدارک بالاتر با پایینتر است و این اتفاق در حالی روی می دهد که شاهد افزایش مراکز دانشگاهی مختلف در سطح کشور هستیم با این حال دانشگاه جامع علمی کاربردی دوباره در مسیر افزایش تعداد دانشجو قرار گرفته که این مهم نشان دهنده بازگشت مجدد اعتماد خانوادهها به این دانشگاه و تحصیل است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: در بحث آموزشهای مهارتی هیچ دانشگاهی توان رقابت با دانشگاه جامع علمی کاربردی را ندارد ضمن اینکه ما در این دانشگاه هیچ برنامهای برای گرفتن جایگاه دیگر دانشگاهها نداریم.
وی هدف اصلی این دانشگاه را آموزشهای مهارتی و حضوری عنوان کرد و افزود: بر اساس آخرین آمار گرفته شده بیش از ۳۵ هزار مدرس در حال همکاری با ما هستند.
"امید"، دومین ویژگی منحصربهفرد این دانشگاه را تغییر رشته در مدت کوتاه دانست و اظهار کرد: در این شرایط میتوان رشتههای شغلی جدید را با توجه به شرایط جغرافیایی جایگزین رشتههای منسوخ کرد.
وی با بیان اینکه از ۱۲ هزار شغل شناسایی شده در دنیا تنها سه هزار مورد در کشورمان در حال فعالیت است، گفت: برای هر رشته امکان ایجاد رشته آموزشی وجود دارد و در این دانشگاه ایجاد دورههای پودمانی نیز به استانها تفویض اختیار شده است.
امید استفاده از ظرفیت مدرسان خبره را جزو اولویتها این دانشگاه دانست و اضافه کرد: اصل رسالت دانشگاه در راستای مهارت حضور دانشجویان در کلاس هاست که به محض پایان کرونا باید در دستور مدیران و روسا قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم کاربردی آذربایجانغربی هم در آیین بهرهبرداری از ساختمان جدید اداری این دانشگاه گفت: عملیات احداث این ساختمان در زمینی به مساحت ٢ هزار و ۵٧٠ متر مربع در سال ٩۶ آغاز شد.
میرحسن رسولی صدقیانی افزود: ساماندهی مدرسان از هزار و ۲۰۰ ثبت نامی به ٨٠٠ مدرس، جذب ١٠٩ مدرس جدید، شناسنامه دار کردن مراکز و برگزاری دورههای مهارتی، برگزاری نمایشگاههای کارآفرینی و استارتاپها، تاسیس ۶ مرکز نوآوری، تاسیس یک مرکز علمی کاربردی در ماکو، آمایش رشته های مهارتی استان، آموزش مجازی موفق در دوران کرونا ، اجرا و تصویب دوره های کوتاه مدت، هویت بخشی به دانشجویان و مراکز، انتخاب دانشجوی نمونه کشوری از استان از جمله اقدامات درخشان سالیان اخیر این دانشگاه در استان بوده است.
نظر شما