ساخت پل صفارود رامسر به بن بست خورد

۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷
کد خبر: 84403559
ساخت پل صفارود رامسر به بن بست خورد

نوشهر - ایرنا - شهردار رامسر تایید کرد که ساخت پل چهارم صفارود که قرار بود گره ترافیکی این شهر گردشگرپذیر را باز کند با وجود تخصیص اعتبارات دولتی به بن‌بست قانونی خورده است.

به گزارش ایرنا ، پل چهارم بر روی رودخانه صفارود در منطقه « لات محله » رامسر به منظور باز شدن گره ترافیکی این منطقه قرار بود در سال ۹۹ با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی ساخته شود که از این میزان پنج ‌میلیارد تومان از این اعتبار دولتی بود که تخصیص یافت.

این پل منطقه لات محله را به « لپاسر » متصل و  کمک می کند تا بار ترافیکی ایجاد شده در منطقه لات محله که به دلیل تردد مسافران و گردشگران در مسیر رفت و برگشت ییلاق جواهرده در داخل شهر است ، کاهش دهد.

طول این پل ۵۲ متر و عرض سواره آن ۱۱ متر است که با احتساب یک و نیم متر پیاده رو از هر طرف ، به ۱۴ متر می رسد.

احمد خوش قلب روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت که همزمان با شروع کارش در شهرداری متوجه شد که ساخت این پل مصوبه کمیسیون ماده ۵ را ندارد ، در حالی که مناقصه برای ساخت آن انجام و پیمانکار هم انتخاب شده بود.

وی افزود : یکی دیگر از مشکلات احداث این پل ، قرار گرفتن بخشی از آن در خارج از محدوده شهری است که دخالت شهرداری در ساخت آن و تامین نیمی دیگر از اعتبار مورد نیاز منع قانونی دارد.

خوش قلب اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر با اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ و رفع مشکلات حریم شهری ، کار ساخت پل آغاز شود.

شهردار رامسر همچنین از اجرای طرح های جداره سازی ، لایروبی و کانال کشی معابر این شهر خبر داد و گفت که این طرح ها به منظور ایمن سازی شهر در برابر سیلاب با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اجرایی شده است.
وی توضیح داد: بیش از ۷۰ درصد آبگرفتگی معابر سطح شهر به دلیل عدم لایروبی رودخانه ها است که پس از لایروبی و جداره سازی رودخانه ها میزان آبگرفتگی و خسارت ناشی از آن کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

خوش قلب ایمن سازی شهر رامسر در برابر سیلاب را ضروری دانست و گفت : عملیات اجرایی برای احداث ۲۵۰ متر دیواره سنگی در رودخانه های سطح شهر، جداره سازی و احداث دو برید عرضی در رودخانه صفارود ۱۰ میلیارد تومان هزینه داشت که ۳.۵ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات استانی تامین شد.

شهردار رامسر همچنین عملیات فنس کشی و دیوار نرده کاری فرودگاه رامسر را از پروژه های شاخص این نهاد با همکاری فرودگاه معرفی کرد و افزود : محوطه باند فرودگاه رامسر با توجه به اینکه در ورودی این شهرستان قرار دارد در وضعیت ناخوشایندی قرار داشت و در عین حال نیازمند به عقب نشینی بود، عملیات اجرایی آن با قرار داد دو میلیارد تومانی برای  تنظیم شد، که در این بین ۷۰۰ میلیون اعتبار استانی برای این پروژه نیز جذب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha