۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84406161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رگبار فصلی و رعد و برق چهارمحال و بختیاری را فرامی‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با رشد ابرهای همرفتی، رگبار فصلی و رعد و برق این استان را از ظهر شنبه تا اواخر وقت یکشنبه فرا می‌گیرد.

مهران چراغپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت احتمال وقوع تگرگ، وزش بادهای لحظه‌ای و موقت، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

وی با بیان اینکه این تغییرات جوی بیشترین تاثیر خود را در نیمه شرقی و جنوبی استان می‌گذارد، اظهار داشت: شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، بن، سامان، لردگان و مالخلیفه تاثیر بیشتری از این سامانه بارشی می‌پذیرند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال  بختیاری با هشدار نسبت به وقوع آبگرفتگی معابر و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، تصریح کرد: توصیه می‌شود تا از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها طی روزهای شنبه و یکشنبه خودداری شود.

چراغپور همچنین با اشاره به وقوع صاعقه و وزش باد شدید طی این مدت، افزود: احتمال برخورد صاعقه، خسارت به محصولات کشاورزی و سقوط اجسام از ارتفاع وجود دارد از همین رو توصیه می‌شود تا پایان وقت یکشنبه از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز  و نسبت به جمع‌آوری هرچه سریع‌تر خرمن‌ها اقدام شود.

وی در ادامه از کاهش ۲ تا سه درجه‌ای دما در استان خبر داد و گفت: طی سه روز آینده کاهش دما با شیب ملایم تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

هم‌اینک ۱۰۰ درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha