شهرداری سردشت به سیستم یکپارچه هوشمند شهرسازی مجهز می‌شود

مهاباد- ایرنا- شهردار سردشت گفت: برای جلوگیری از بوروکراسی اداری و هرگونه سوء استفاده احتمالی در پرونده‌های تهیه شده در حوزه ساخت و ساز، سیستم یکپارچه هوشمند شهرسازی در این شهرداری راه‌اندازی می‌شود.

کامل رسولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستم یکپارچه هوشمند شهرسازی شهرداری به پیشنهاد شهرداری و مسوول کمیسیون فرهنگی و تصویب شورای اسلامی شهر با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از منابع داخلی شهرداری راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: کاهش مراجعه های حضوری، امکان ثبت درخواست و پیگیری صدور پروانه ساختمان، گواهی عدم خلاف، پایان کار ساختمان و استعلام های ادارات خدمات رسان، نقل و انتقال املاک، استعلام بانک و دیگر استعلام ها به صورت الکترونیک و غیر حضوری، امکان استعلام وضعیت پرونده نوسازی املاک، پرداخت عوارض سالیانه نوسازی و جمع‌آوری زباله به صورت پیامک و الکترونیکی با شناسه پرداخت از جمله قابلیت‌های نرم افزار شهرسازی است.

شهردار سردشت ، افزایش شفاف سازی و کاهش فرایند زمانی خدمات اداری و تسریع در روند پاسخ استعلامات و امکان پیگیری آنی وضعیت پرونده ساختمان و درخواست‌ها از طریق آنلاین بدون مراجعه حضوری، الکترونیکی شدن مراحل تعیین وقت بازدید، ارسال لایحه‌های دفاعی پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون، ثبت اعتراض، انجام همه محاسبات مربوط به عوارضات پروانه ساختمانی و نوسازی و جمع‌آوری زباله و کسب و پیشه و دیگر موارد به صورت خودکار و بدون دخالت اشخاص از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار عنوان کرد.

رسولی بیان کرد: همچنین با راه اندازی این نرم افزار از ایجاد بستر تخلفات احتمالی و ایجاد شفافیت در امور قابلیت آمارگیری و ارائه گزارشات و ارائه آمار عملکرد پرسنل و خدمات ارائه شده از قبیل آمار پروانه‌های صادره و پرونده‌های رسیدگی شده در کمیسیون و میزان جرایم و عوارض های وصولی و دیگر موارد نیز پیشگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه این نرم افزار قابلیت اتصال به نرم افزار جی آی اس (GIS) و ثبت ساختار پرونده‌ها بر اساس سیستم ممیزی املاک دارد، افزود: یکی از زیربناهای "شهر هوشمند"، سیستم یکپارچه شهرداری است که بعد از راه اندازی این سیستم شهروندان به صورت غیرحضوری بعضی از فرآیند و مراحل اداری پرونده خود را طی و مراجعه شهروندان به شهرداری را به حداقل خواهد رساند.

شهردار سردشت گفت: در راستای اجرای این برنامه، شهرداری با یکی از شرکت‌های سیستم عقد قرارداد کرده و کارشناسان شهرداری سردشت در حال طی کردن مراحل و دوره آموزشی این سیستم به صورت آنلاین بوده و طی ماه آینده این سیستم به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی تاکید کرد: اراضی سردشت دارای ۳۸۰ هکتار محدوده شهری و ۲۰۰ هکتار در غیر محدوده با ۱۲ هزار واحد مسکونی است و ۴۰ درصد بافت فرسوده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با ۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha