۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84407602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخبار کوتاه شمال آذربایجان غربی

۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۴
کد خبر: 84407602
اخبار کوتاه شمال آذربایجان غربی

ارومیه – ایرنا- دستگیری متخلف فروش سهره طلایی، رهاسازی یک قلاده شنگ در ماکو، پرداخت کمک هزینه ازدواج به جوانان نیازمند در چالدران از مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته شمال آذربایجان غربی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماکو روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یگان حفاظت محیط زیست این اداره فردی متخلف زنده گیر را که در حال زنده گیری سهره طلایی بود، شناسایی و دستگیر کردند.

 جعفرتقی زاده افزود: این فرد با زنده گیری سهره، اقدام به فروش آن در سطح شهرستان ماکو می کرد که توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان شناسایی شد.

وی ادامه داد: از متخلف تعداد ۶ قطعه سهره طلایی کشف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: سهره طلایی جز گونه های وحشی است و خرید و فروش آن در پرنده فروشی ها و سایر طرق ممنوع و جرم محسوب می شود.

رهاسازی یک قلاده شنگ در ماکو

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماکو همچنین در این رابطه به ایرنا گفت: یک قلاده شنگ که از زیستگاه خود خارج شده و وارد منزلی در روستای میلان این شهرستان شده بود توسط یگان‌ حفاظت‌ این اداره زنده گیری و در زیستگاه اصلی آن رهاسازی شد.

جعفر تقی زاده افزود: شنگ جانوری گوشتخوار و از خانواده راسویان است. این حیوان‌ در کنار آب های شیرین زیست می کند و دارای بدنی دراز و نسبتا باریک با دم دراز، طول بدن حیوان تا ۷۵ سانتی متر و دم آن تا ۵۰ سانتی متر هم می رسد.

پرداخت کمک هزینه ازدواج به جوانان نیازمند در چالدران

معاون فرماندار چالدران در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان اظهار داشت: امسال برای تسهیل ازدواج جوانان نیازمند در چالدران بیش از ۵ میلیارد ریال مساعدت نقدی و غیر نقدی شده است.

 فراهانی ادامه داد: این میزان مساعدت در قالب اهداء جهازیه و کمک هزینه ازدواج است، که برای نوعروسان و تازه دامادهای تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی انجام گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال در جهت کاهش طلاق و ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی اسلامی کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج برای جوانان برگزار شده است، افزود: برگزاری این آموزش‌ها تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت.

ماکو و چالدران از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha