تویسرکان به ایستگاه پایش آلودگی هوا مجهز شد

همدان - ایرنا- معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شهرستان تویسرکان با هزینه کرد ۱۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی اعتبارات اداره کل محیط زیست به دستگاه پایش آلودگی هوا مجهز شد.

عادل عربی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکی از تعهدات اداره کل حفاظت محیط زیست در سند سه ساله توسعه استان همدان، نصب و راه اندازی ایستگاه پایش آلودگی هوا در شهرستان تویسرکان بود که این موضوع با تدبیر و پیگیری مسئولان محقق و این دستگاه در محوطه اداره حفاظت محیط زیست نصب شد.

وی اضافه کرد: دستگاه نصب شده در تویسرکان دارای چند ویژگی شاخص بوده که مهمترین آن ۱۰۰ درصد بومی بودن این دستگاه است همچنین این دستگاه از اندازه کوچکی نسبت به دستگاه های موجود برخوردار بوده بنابراین نگهداری و راهبری آن نیز آسان است.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: همچنین دستگاه پایش کیفی هوا نصب شده در تویسرکان قابلیت اندازه گیری و آنالیز ذرات ۱۰ میکرون و ۲.۵ میکرون را به صورت مجزا دارد.

عربی درباره علت نصب نشدن این دستگاه در محدوده پرترافیک و آلوده شهر گفت: شهرستان تویسرکان دارای کیفیت هوای مناسب بوده و با مشکل گرد و غبار و وارونگی هوا مواجه نیست بنابراین هدف از انتخاب محوطه محیط زیست تنها سهولت دسترسی و اندازه گیری ذرات موجود در هوا است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ دستگاه سنجش آلودگی هوا در استان نصب و راه اندازی شده است افزود: این دستگاه ها در شهرستان های همدان، اسدآباد، نهاوند، ملایر، کبودراهنگ و تویسرکان قرار دارند.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار داشت: دستگاه موجود در کبودراهنگ شهرستان همجوار خود یعنی فامنین را پوشش داده و پایش وضعیت کیفی هوای شهرستان بهار نیز توسط ایستگاه موجود در مرکز استان صورت می گیرد و برای رزن نیز درصدد خرید یک دستگاه سنجش آلودگی سیار و دستی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha