۱۷ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی وارد شد

ارومیه-ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حوادث غیرمترقبه در سال زراعی جاری، ۱۷ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

غلامعلی مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان شامل خسارت وارده به میزان ۱۱ هزار و ۷۶۰ میلیاردریال به بخش زراعی، پنج میلیارد و ۴۲۰ میلیارد ریال  به بخش باغی و ۱۳۰ میلیارد ریال نیز به بخش دامی و شیلات و امور زیربنایی در این مدت بوده است.

وی بیان کرد: خسارات بارش های چند روز اخیر در خوی، ارومیه، سلماس و تکاب نیز در پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی شامل گندم، جو، سیب، نخود، انگور، دام و زیربنایی به مبلغ یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مرادی با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی، مطمئن ترین راه برای جبران خسارات حوادث غیر مترقبه است، افزود: از همه فعالان کشاورزی تقاضا داریم محصولات و تولیدات کشاورزی خود را بیمه کنند تا در صورت خسارت از بیمه و مزایای آن استفاده کنند.

وی افزود: از کل ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان آذربایجان غربی ۱۰ درصد آن شامل ۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و ۱۴ هزار هکتار اراضی باغی بیمه هستند.

به گزارش ایرنا، همه ساله حوادث غیرمترقبه شامل سیل، تگرگ، خشکسالی، سرمازدگی و سایر موارد خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی وارد می‌کند اما کشاورزان به علت پروسه طولانی دریافت خسارت بیمه و کارشناسی های غیر عادلانه کارشناسان ارزیابی خسارت حاضر به بیمه اراضی خود نمی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha