۳ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84408793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقاوم و بهسازی پژوهش سراهای دانش آموزی مورد توجه جدی باشد

زنجان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مقاوم سازی و بهسازی ابنیه و فضاهای فیزیکی پژوهش‌سراهای دانش آموزی نواحی یک و ۲، زنجان و سلطانیه و مشارکت فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در تامین بخشی از منابع مالی پژوهش‌سراهای دانش آموزی از چالش‌های این حوزه است.

داود بهرامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسوولیت  هماهنگی، برنامه ریزی، پشتیبانی و حمایت از پژوهش سراهای دانش آموزی در سطح استان بر عهده شورای آموزش و پرورش استان است که در چارچوب سیاست ها و برنامه های شورای سیاستگذاری اقدام می کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس مدیرکل آموزش و پروش استان به عنوان دبیر و مسوول مواردی از قبیل بررسی و تایید پیشنهاد تاسیس پژوهش سراهای دانش آموزی بر اساس شاخص ها و استانداردهای  مصوب شورای سیاستگذری و ار سال آن به معاونت آموزش متوسطه جهت صدور مجوز تاسیس اقدام می کند.

این مسوول ادامه داد: بررسی و پیشنهاد تغییر کاربری و انحلال پژوهش سراهای دانش آموزی استان به شورای سیاستگذاری و تعیین راهکارهای مناسب برای برقراری ارتباط با مراکز علمی ، پژوهشی و فناوری و نیز موسسات حقوقی و افراد حقیقی در راستای تحقق اهداف و ماموریت پژوهش سراها از دیگر مفاد آن به شمار می رود.

وی هدف از تشکیل پژوهش سراهای دانش آموزی را تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه،تحقیق و پژوهش های فردی و گروهی در بین دانش آموزان عنوان کرد و گفت: شناسایی، جذب و هدایت دانش آموزان مستعد، علاقه مند و متناسب  با نیازهای کشور، تعمیق دانش نظری و فعالیت های علمی و کاربردی از دیگر اهداف این پژوهش سراها است.

بهرامی  افزود: تسهیل دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید، علمی پژوهشی و فناوری، پرورش خلاقیت و تقویت بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان و معلمان، حمایت از دانش  آموزان و هنرجویان پژوهشگر برتر و کار آفرین و ایجاد زمینه و تقویت انگیزه حضور موثر دانش آموزان مستعد در عرصه های علمی،فرهنگی، هنری فناوری در سطح ملی و بین  المللی از دیگر اهداف ان محسوب می شود.

وی با اشاره به چالش ها و انتظارات این بخش خاطرنشان کرد: الزام به مشارکت فعالانه اعضای انتصابی هیات امنایی پژوهش سراهای دانش آموزی در جلسات هیات امنا(نمایندگان فرمانداری شهرداری )، تامین منایع مالی جهت به روز رسانی امکانات  و تجهیزات لازم متناسب با فعالیت های علمی - پژوهشی پژوهش سراها دانش آموزی در مناطق بزینه رود، سجاسرود،افشار، طارم و سلطانیه امری مم محسوب می شود.

گفتنی است پژوهش‌سراهای دانش آموزی، مرکزی علمی، پژوهشی است که تحت نظر آموزش و پرورش و به منظور شناسایی و فراهم کردن زمینه رشد و هدایت استعدادها، پرورش خلاقیت‌های فردی و گروهی این قشر و گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین آنان ایجاد می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha