توسعه راه آهن و قطار شهری موثرترین راه کاهش ترافیک اصفهان است

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: توسعه خطوط ریلی، راه آهن و قطار شهری و اتصال آن به یکدیگر موثرترین راه کاهش ترافیک در این استان و به ویژه در مرکز این استان است.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز دوشنبه در جلسه  شورای ترافیک استان اصفهان در محل استانداری افزود: ایجاد قطار شهری اصفهان ، شاهین شهر و اصفهان، نجف آباد و یا اصفهان‌، بهارستان و وصل کردن آن به قطار شهری کلانشهر می‌تواند زمینه‌ساز کاهش چشمگیر تردد انواع وسایل نقلیه، کاهش ترافیک و آلودگی هوا در این منطقه باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مسیرهای ارتباطی شهرک‌های صنعتی اطراف اصفهان را باید به این خطوط ریلی اتصال داد تا عبور و مرور کارکنان شهرک‌ها بهبود پیدا کند و استفاده از وسایلی مانند مینی بوس و اتوبوس کاهش یابد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای کاهش ترافیک باید راه‌حل‌های ریشه‌ای و نه مقطعی مورد استفاده قرار گیرد تصریح کرد: امیدواریم در دولت آینده نیز به این مهم توجه شود و توسعه خطوط ریلی و قطار شهری بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد.

رضایی با اشاره به اهمیت استفاده از دوچرخه در ترددهای شهری و ایجاد گذرگاه‌های اختصاصی عبور دوچرخه سواران در کلانشهر اصفهان اظهارداشت: این طرح بسیار خوب بود اما در برخی خیابان‌ها مانند حسین آباد و یا منوچهری به دلیل عرض کم نیازمند بازنگری است و در این خصوص نیاز است که یک کمیته مشخص با حضور مسوولان شهرداری و راهور تشکیل و تصمیم‌گیری کند.

وی درباره تخلفات موتور سیکلت‌ها در استان تصریح کرد:  آنان نباید قانون را زیر پا بگذارند و در پیاده روها و یا بدون کلاه ایمنی تردد کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد کیوسک‌ها و محل استقرار پلیس در سر چهار راه‌های کلانشهر اصفهان و دیگر شهرهای این استان می‌تواند زمینه‌ساز افزایش اقتدار پلیس و احترام به اعضایی این نهاد باشد.

استاندار خاطرنشان کرد: توسعه مراکز بین راهی و توقفگاه‌ها ضروری است اما باید در این مجموعه‌ها جاذبه‌ ایجاد شود که مسافران زمان بیشتری را در آن صرف کنند و به این طریق با کاهش خستگی حین رانندگی بتوانیم میزان تصادفات را کمتر کنیم.
رضایی گفت: بهبود آنتن دهی تلفن همراه در جاده نایین خور و بیابانک از جمله دیگر موارد با اهمیت است که باید از سوی مسوولان ذیربط مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به واردات گارد ریل از دیگر استان‌ها گفت: اصفهان بزرگترین تولیدکننده فولاد است و هفت هشت شرکت در زمینه تولید گاردیل دارد و نباید وارد کننده از استان‌های دیگر از جمله البرز باشیم.

 استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به‌دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha