آموزشگاه‌های مد خراسان رضوی نیاز به حمایت بیشتر دارند

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این استان تنها هفت آموزشگاه در زمینه طراحی مد و لباس فعالیت دارند که هنوز در ابتدای کار بوده و نیازمند حمایت بیشتری هستند.

یوسف امینی روز دوشنبه در بازدید از ۲ آموزشگاه آزاد هنری طراحی مد و لباس در مشهد تاکید کرد: باید در زمینه برگزاری نمایشگاه ها و معرفی آثار طرحهای مد و لباس آموزشگاه ها با هدف ایجاد زمینه لازم برای اتصال ارتباط بین این طراحان با تولیدکنندگان و تقویت بازار فروش آنها اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی اظهار داشت: آموزشگاه های طراحی مد و لباس ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با نگاه زیباشناختی هستند که می توانند با توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی اقدامات مطلوبی در این مسیر انجام دهند؛  آموزشگاههای آزاد هنری طراحی مد و لباس باید علاوه بر توجه به مسائل اجتماعی، به میراث فرهنگی جامعه نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

امینی، فعالیت این آموزشگاه ها را از چند جهت قابل توجه دانست و گفت: نخست اینکه آموزشگاه های مزبور در حوزه مسائل و آسیب های اجتماعی وارد شده و سرمایه و وقت خود را به کاهش این آسیبها اختصاص داده اند، دوم توجه به فرهنگ و هنر، نشانه ها و آداب و رسوم از سوی این آموزشگاه ها است که با مطالعه بر روی میراث فرهنگی آن را مطابق با سلیقه روز ارائه دهند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به طور قطع اگر میراث فرهنگی در حوزه لباس به همان شکل گذشته ارائه شود، شاید مورد استقبال قرار نگیرد اما طراحی‌هایی که بر روی این لباسها انجام می شود علاوه بر توجه به میراث فرهنگی و ظرافت های هنری، به سلیقه های جدید نیز توجه دارد.

امینی بر تنوع طراحی مد و لباس برای همه اقشار جامعه تاکید و بیان کرد: در جامعه اکثر خانواده ها به پوشش و حجاب اهمیت زیادی می دهند ولی از گرانی لباس های متناسب گله مند هستند، که می طلبد طراحان مد و لباس علاوه بر توجه به زیباشناسی لباس، به قیمت تمام شده نیز توجه کنند، هر چند لباس هایی که دارای ارزش هنری هستند، گرانند اما باید در طراحی و تولید لباس به همه اقشار جامعه توجه کرد.

جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در عرصه مد و لباس کشور است که هر سال به مناسبت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.  

خراسان رضوی سال گذشته بیشترین تعداد آثار دریافتی برای شرکت در دهمین جشنواره مد و لباس فجر را در بین استانهای کشور داشت و "اعظم پارسا" و "اکرم ناتوان" از مشهد رتبه نخست بخش "کالکشن خانواده" این جشنواره را به دست آوردند و جوایز نقدی و طاووس طلایی را دریافت کردند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha