۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 84409118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هکتار از پارک ملی ساریگل در آتش می سوزد

بجنورد _ ایرنا_ فرماندار اسفراین گفت : در شرایط فعلی به دلیل گسترش آتش در گستره حدود چهار هکتار از پارک ملی ساریگل، برای تسریع در اطفاء نیاز به بالگرد داریم.

مهدی کرامتی روز دوشنبه  در گفت و گو با خبر نگار ایرنا  اظهارداشت : پس از ارایه گزارش آتش سوزی 12 تیم امدادی از محیطزیست، منابع طبیعی ، هلال احمر و  بسیج  برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شدند.
وی اضافه کرد : همچنین از ظرفیت نیروهای محلی  و نیروی انسانی شرکت حفاظتی البلاغ نیز برای اطفای حریف کمک گرفته شد تا بتوانیم ضمن مهار آتش سوزی نسبت به خاموش کردن آن نیز اقدام سریعی انجام دهیم.
کرامتی افزود: به دلیل طولانی بودن و سخت گذر بودن مسیر این منطقه بیش از ۲.۵ ساعت زمان برای رسیدن نیروی امدادی به منطقه نیاز است که اکنون بخشی از نیروها به محل آتش سوزی رسیده و درحال اطفای حریق هستند و تعدادی از نیروها نیز در راه انتقال به منطقه آتش سوزی هستند.
رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان اسفراین اظهارداشت :  پوشش این منطقه را درختان ارزشمند ارس تشکیل می دهد که جهت وزش باد سبب شدت گرفتن آتش سوزی در این منطقه شده و تجهیزات موجود برای مهار پاسخگو نیست.

فرماندار اسفراین  از مدیریت بحران استانداری ، منابع طبیعی و محیط زیست استان به علت وسعت آتش سوزی و سخت گذر بودن منطقه درخواست اعزام بالگرد اطفای حریق کرده ایم.

حوالی ظهر امروز دوشنبه بخش شمال پارک ملی ساریگل در جنوب استان خراسان شمالی دچار آتش سوزی شد و تاکنون تعدادی از نیروهای مردمی و نیروهای حفاظت محیطزیست به منطقه اعزام شدند.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده ساریگل با وسعتی معادل ۲۸ هزار هکتار در هشت کیلومتری شرق اسفراین قرار دارد که با توجه به ناهمواری و منابع آب نسبتا فراوان، از نظر زیست پرندگان و تنوع جانوری شرایط مطلوبی دارد و این پارک ملی، زیستگاه گونه های شاخصی چون قوچ و میش اوریال، کل و بز، پلنگ ایرانی، کفتار، گربه پالاس، گرگ، رودک و سمور سنگی است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که با دارا بودن ۲ پارک ملی سالوک و ساریگل، با تنوع بسیار خوب گیاهی و جانوری از ذخیره گاه های گیاهی و حیات وحش مهم کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha