۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۶
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 84409546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی پارک ملی ساریگل اسفراین در خراسان شمالی خاموش شد

بچنورد_ ایرنا_ آتش سوزی پارک ملی ساریگل اسفراین در جنوب خراسان شمالی که پیش از ظهر امروز شروع شده بود، پس از هفت ساعت خاموش شد.

فرماندار اسفراین گفت : براثر این آتش سوزی حدود   ۷.۸ هکتار از اراضی پارک ملی ساریگل در سوخت.

مهدی کرامتی عصر دوشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش نیروهای امدادی ، نیروهای بسیج و مردمی و به ویژه حضور به موقع نیروی حفاطتی معدن آلبلاغ که در نزدیکی این محل حضور داشتند آتش سوزی در شمال پارک ملی ساریگل عصر امروز مهار شد.

وی افزود: هنوز برآور دقیقی از خسارت وارد شده به عرصه طبیعی این منطقه انجام‌نشده ولی آتش سوزی سبب از بین رفتن شماری گونه گیاهی و درختچه های ارس منطقه شده است.
  
آتش سوزی در بخشی از پارک ملی ساریگل اسفراین در خراسان شمالی  حوالی ظهر امروز آغاز شد که تلاش با تلاش نیرو های محلی و امدادی عصر دوشنبه مهار شد.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده ساریگل با وسعتی معادل ۲۸ هزار هکتار در هشت کیلومتری شرق اسفراین قرار دارد که با توجه به ناهمواری و منابع آب نسبتا فراوان، از نظر زیست پرندگان و تنوع جانوری شرایط مطلوبی دارد.
این پارک ملی، زیستگاه گونه های شاخصی چون قوچ و میش اوریال، کل و بز، پلنگ ایرانی، کفتار، گربه پالاس، گرگ، رودک و سمور سنگی است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که با دارا بودن ۲ پارک ملی سالوک و ساریگل، با تنوع بسیار خوب گیاهی و جانوری از ذخیره گاه های گیاهی و حیات وحش مهم کشور محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha