۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۷:۳۹
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84409706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار تن گندم از کشاورزان میاندوآبی خریداری شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار میاندوآب گفت: تاکنون ۱۵ هزار تن محصول گندم مازاد بر مصرف در این شهرستان خریداری شده‌است.

حسام شیرازه محبت عصر روز دوشنبه در بازدید از مرکز خرید تضمینی گندم کارخانه آرد طراوت (با ظرفیت نگهداری ۱۰۰ هزار تن) اظهار داشت: این میزان گندم شامل ۱۰ هزار و ۵۱۱ کیلوگرم خرید تضمینی و چهار هزار و ۴۹۲ کیلوگرم خرید توافقی بوده و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت این رقم به ۳۵ هزار تن برسد.

وی افزود: پنج مرکز خرید شامل کارخانه آرد طراوت، سیلوی بادبند چهاربرج، سیمینه گوگ تپه، حاج حسن مکریان و شاهین اسماعیل کندی آماده دریافت محصول تولیدی گندمکاران میاندوآبی است.

فرماندار میاندوآب‌ با بیان اینکه خروج گندم از استان ممنوع بوده و منوط به اخذ مجوز از اداره غله است، اضافه کرد: در زمینه خرید گندم هیچ مشکلی در سطح شهرستان وجود ندارد و ظرفیت سیلوها بیش از گندم تولیدی کشاورزان منطقه به شمار می رود.

مطالبات گندمکاران میاندوآبی در حال پرداخت است

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ نیز گفت: قیمت خرید تضمینی گندم با ۴ درصد اُفت مفید و ۲ درصد اُفت غیرمفید و حداکثر با ۲ درصد سن زدگی، مبلغ ۵۰ هزار ریال تعیین شده است. 

علی دیانتی افزود: مطالبات گندمکاران در حال پرداخت است و مابقی بهاء گندم خریداری شده نیز در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

 وی بیان کرد: چهار نفر از همکاران جهاد کشاورزی میاندوآب با حضور در مراکز خرید به صورت تمام وقت در ۲ شیفت صبح و عصر، به عنوان عامل تشخیص و ذیحسابی گندم بر روند خرید تضمینی این محصول نظارت می کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی میاندوآب به محصول گندم اختصاص یافته، پیش بینی می شود بالغ بر ۵۵ هزار تن محصول از مزارع گندم این شهرستان برداشت شود.

در این بازدید رؤسای جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و آرد و غله میاندوآب‌ حضور داشتند که از نزدیک در جریان روند خرید تضمینی گندم و مسائل پیرامون آن قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha