فرماندار: هشترود در مطالعه طرح هادی روستایی رتبه اول استانی را دارد

مراغه- ایرنا- فرماندار هشترود با اشاره به اجرای طرح هادی ۶۶ روستا گفت: این شهرستان در مطالعه طرح هادی روستایی، رتبه اول آذربایجان‌شرقی را دارد.

امین امینیان روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا  همچنین از برخورد با  ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بدون مجوز خبر داد و افزود: متاسفانه از ۷۵ هزار هکتار اراضی ملی هشترود فقط ۵۲ هزار هکتار سند دار هستند و مابقی زمین های ملی هم باید هرچه زودتر سند دار شوند.

وی با تاکید بر اینکه با افرادی که به اراضی ملی تعرض کنند، برخورد قضایی صورت خواهد گرفت، بیان کرد: در سال گذشته ۱۱۰ فقره پرونده دخل و تصرف به اراضی ملی و ۱۱ مورد پروند ساخت و ساز  غیر مجاز در شهرستان تشکیل شده بود و در سه ماهه اول امسال نیز حکم ۱۷ پرونده دخل و تصرف صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ماده ۱۰۰ شهرداری و ۹۹ دهیاری ها، زمینه تشویق ساخت و ساز های غیر مجاز شده ، از شهرداری های هشترود و نظرکهریزی خواست هرچه‌ زودتر پلیس ساختمان را در واحد های خود تشکیل یا ساماندهی نمایند .

امینیان گفت: مالکان برخی ساخت و سازهای غیر مجاز به خاطر رعایت مصلحت ها جریمه می شوند، در حالی که مگر با جریمه کردن، امر خلاف برطرف می شود.

فرماندار هشترود گفت : طرح تفصیلی شهر و ممیزی املاک هشترود از چندسال قبل راکد مانده بود ولی با تلاش های شهردار  هشترود، اکنون در حال اجراست که جای تقدیر دارد.

اضافه کرد: شهرستان هشترود ۱۸۶ روستای دارای سکنه دارد که در تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار شهرستان طرح هادی اجرا شده است.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون در ۶۶ روستای شهرستان، طرح هادی در یک یک دو مرحله اجرا شده است. 

امینیان گفت: طی ۵سال اخیر مقدار آسفالت ریزی در روستاهای شهرستان حدود ۳برابر کل فعالیت های آسفالت ریزی بنیاد مسکن از ابتدا تا آن تاریخ می باشد.

شهرستان ۵۷ هزار نفری هشترود در ۱۲۸ کیلومتری جنوب تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha