رجیستری تبلت مردادماه در خراسان شمالی شروع می شود

بجنورد- ایرنا-مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی خراسان شمالی گفت: رجیستری تبلت با برند lenovo از دوم مرداد ماه همزمان با سراسر کشور در این استان نیز شروع می شود.

علی بحرانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: رجیستری سایر نشان های تجاری تبلت نیز از نهم همین ماه در این استان انجام می شود و تمام کسانی که این برندها را خریداری کرددند، باید نسبت به انجام رجیستری اقدام کنند.

وی افزود: با آغاز طرح رجیستری از سال ۹۶ سهم ۹۰درصدی بازار قاچاق گوشی همراه به سهم ۹۵درصدی سود واردات رسمی تبدیل شد و با این کار شاهد کاهش ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار قاچاق در این بخش بودیم.
به گفته وی  پیش از این نیز  رجیستری ساعت‌های هوشمند و  مبدل تلفن ثابت به سیار نیز انجام شد.  

بحرانی خاطرنشان کرد: تجهیزات ارتباطی ( گوشی تلفن همراه و تبلت که  تا قبل از اعمال رجیستری فعال بودند، مشمول این طرح نخواهند شد و این طرح صرفا مربوط به گوشی های جدید غیر فعال است.

وی به افرادی که دارای این دستگاه‌ها هستند توصیه کرد حتما نسبت به قرار دادن سیمکارت روی دستگاه و روشن کردن آن اقدام کنند و اظهار داشت: خریداران نیز پیش از خرید نسبت به استعلام اصالت تجهیزات مورد نظر اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به این که کاربران تبلت عموما دانش آموزان و دانشجویان و اساتید هستند به دلیل مختل نشدن اموزش و استفاده آن ها از طرح شاد حتما نسبت به رجیستری تبلت تا قبل از آغاز سال تحصیلی اقدام و این کار را به روز آخر رجیستری موکول نکنند.

۶۰درصد از دانش آموزان خراسان شمالی با استفاده از تبلت و تلفن همراه در طرح شاد آموزش و پرورش شرکت دارند و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در خراسان شمالی ۱۰۴ درصد است.
خراسان شمالی باوجود بیش از یک‌میلیون مشترک اینترنت اعم از ثابت و سیار و ضریب نفوذ۱۱۱.۷ درصدی حائز رتبه ۱۳ کشوری است.

در این استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر مشترک اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha