تفکرات فردی در طرح‌های مربوط به آب وجود ندارد

تهران - ایرنا- شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص انتشار کلیپ و شایعات اخیر وضعیت آب استان خوزستان اعلام کرد که تفکرات فردی در طرح‌های مربوط به آب وجود ندارد. 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت نیرو، در توضیح شرکت مدیریت منابع آب ایران آمده است که اخیرا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات و کمبود آب در استان خوزستان مطالبی را در رابطه با شیوه تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و ساختار آب کشور و طرح‌های انتقال بین حوضه‌ای مطرح و با نام بردن یکی از مسئولان شرکت مدیریت منابع آب ایران، مسائل و مشکلات آب استان مذکور را ناشی از تصمیم‌های ایشان قلمداد می‌کند.

متاسفانه این مطالب نادرست و دور از واقعیت که ناشی از عدم شناخت و آگاهی صحیح از نحوه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مدیریت منابع آب کشور است، مورد سوء‌استفاده دشمنان انقلاب و کشور واقع شده و رسانه‌های بیگانه و بنگاه‌های خبرپراکنی نیز با دمیدن در آتش اختلاف، سعی در تضعیف نظام و بهره‌برداری سوء از آن کردند.

به گزارش ایرنا، بعد از ۲ سال پرباران، خشکسالی به خوزستان بازگشته است. این استان در ۱۵ سال گذشته با خشکسالی مواجه بوده که سال آبی ۹۷-۹۶ یکی از شدیدترین خشکسالی‌ها بوده و مسئولان آن را شدیدترین خشکسالی نیم قرن اخیر اعلام کرده بودند. رابعی معاون سابق سازمان آب و برق خشکسالی امسال را مشابه سال ۹۷ عنوان کرده است.

به گفته سازمان آب و برق خوزستان، در پی کاهش ۳۵ درصدی متوسط بارش در حوضه‌های آبریز خوزستان، آورد رودخانه‌ها به مخازن سدها نیز تا خرداد امسال ۴۴ درصد نسبت به شرایط نرمال کمتر شده است. حجم مفید مخازن سدهای خوزستان نیز نسبت به شرایط نرمال ۶۰ درصد کمتر است. در پی کاهش شدید آورد رودخانه‌های خوزستان، کشت شلتوک در همه حوضه‌های آبی این استان بر اساس مصوبه نشست ۱۲ اردیبهشت ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان ممنوع اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha