دلنوشته‌ای برای کادر درمان که چند روزی میهمان‌شان بودم

شیراز _ ایرنا _ بیمار شماره ۱۱۵۰۶۳۰بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد استان فارس با قدردانی و یادآوری فداکاری کادر درمان؛ به تشریح دوره بستری و طول درمان خود و دست و پنجه با کرونا در این مرکز درمانی پرداخته است.

این فرد در این زمینه یادداشتی نوشته و در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی گذاشته است که متن نوشته او بازتاب داده می شود.

حرفه تان عشق است و قلم ناتوان از قدردانی

در همین چند مدت کوتاه حجم انبوه مراجعه‌کنندگان و بیماران کرونایی، نوع مشکل که با سلامت و جان خدمات گیرندگان مرتبط است، حساسیتی مضاعف ایجاد کرده که فشار شغلی بی حدی را بر کادر ایثارگر درمان ایجاد می کند.

اما برخوردهای توام با متانت، صبوری و از خودگذشتگی کادر درمان، به ویژه پرستاران عزیز که خط تماس با بیماران‌اند؛ علی رغم اینکه گاه رفتارهای مراجعه‌کنندگان هیجانی و همراه با عصبانیت است و من چند مورد را به چشم دیدم...! برخورد صبورانه پرسنل در برابر آن نشان داد که کشمکش هجده‌ماهه کادر درمان و کرونا واقعاً  آنان را آب‌دیده کرده‌ است.

این موفقیت قابل تحسین است، حرفه‌تان شغل نیست، بلکه عشق است و ایثار... و قلم، واژه‌ای را برای قدردانی نمی یابد...

نظم و مدیریت 

با وجود کاستی‌های همیشگی در کشوری چون ما و با همه‌ی شرایط خاص‌اش، اما انصافاً با فشار کاری مضاعف در پیک پنجم، آرامشی قابل تحسین، رسیدگی منظم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مطلوب و ضدعفونی‌سازی دقیق کلیه سطوحی که بیماران با آن تماس دارند و... همه نشان از نظم، دقت، آموزش خوب و مدیریت مطلوب دارد.

سخنی با مردم عزیز 

من علی‌رغم رعایت پروتکل‌ها، هجده ماه از این ویروس مصون مانده، اما سرانجام اسیر شدم؛ چون موجی از آتش افروخته شده و تر و خشک را باهم می‌سوزاند. بارها در یک هفته نفسم به شماره افتاد، تخت‌ها همه پر! بخش‌ها همه پر! حتی اورژانس تکمیل...! کمی به خود رحم کنیم، فقط کمی رحم کنیم تا برای خوشی‌های زودگذر و دورهمی‌های کوتاه؛ حسرت ابدی درو نکنیم!!!

نکته مهم اما در این روزها در اوج بیماری کرونا و این ترافیک درهم تنیده بیماران، جا دارد به دلیل میزان خدمات و امکانات ایجاد شده، قدردانی و سپاسگزاری خود را از خداوند رحمان و کلیه دست اندرکاران پایه‌گذاری این مرکز بزرگ پزشکی به ویژه خیر محترم حاج محمود حاج حیدر و نیز حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر محترم اطلاعات ابراز کنم که بدون تردید اگر نبود رایزنی‌ها، پیگیری‌ها و تلاش‌های مجدانه ایشان، با شرایط تحریم و تنگناهای اقتصادی کنونی، به هیچ وجه این بیمارستان به بهره‌برداری نمی‌رسید. 

بیمار شماره ۱۱۵۰۶۳۰
اتاق ۸ بخش ۲ خاکستری بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد
 بیست و هفتم تیرماه ۱۴۰۰

دلنوشته‌ای برای کادر درمان که چند روزی میهمان‌شان بودم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha