۹ حلقه چاه با هدف کمبود آب شرب در قزوین حفر شد

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: ۹ حلقه چاه با هدف رفع کمبود آب شرب شهروندان این استان حفر و در مدار آب‌رسانی قرار گرفته است.

داراب بیرنوندی روز جمعه با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با حفر این تعداد چاه آب به میزان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، کمبود آب شرب در مدار استان قزوین مرتفع می‌شود اما متاسفانه همچنان سرانه مصرف آب شرب با کمبود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه روبرو است.

وی اضافه کرد: همه ساله و با فرا رسیدن تابستان و فصل گرما مصرف آب به واسطه استفاده از خنک کننده‌ها افزایش یافته و استان قزوین را با کمبود ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب مواجه می‌سازد که این موضوع امسال با حفر چاه‌های جدید تا حدودی مرتفع شد.

بیرنوندی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه حفر چاه آب این است که هر چه تعداد جدیدی از چاه‌های آب حفر می‌شود، پس از مدتی میزان آبدهی آنها نیز کاهش پیدا می‌کند تا جایی که با وجود اضافه شدن ۷۰۰ لیتر بر ثانیه آب شربی که دریک سال گذشته صورت گرفته، شاهد کاهش ۹۵۰ لیتر بر ثانیه آبدهی چاه ها نیز در این مدت روبرو بوده‌ایم.

این مسؤول در خصوص راهکارهای لازم به منظور قطع نشدن آب شرب مشترکان استان قزوین، تاکید کرد: هرچند از همراهی شهروندان استان به دلیل مدیریت و صرفه جویی در میزان مصرف آب سپاسگزاریم اما به طور کلی با مدیریت فشار آب شرب و همچنین افزودن حلقه‌های چاه آب توانسته‌ایم تا حدود زیادی جلوی قطعی آب را بگیریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین خاطرنشان کرد: افت منابع آبی و کاهش بارندگی‌های سال جاری باعث شده تا استان قزوین با کمبود جدی آب مواجه شود و به همین جهت از شهروندان تقاضا داریم تا پایان فصل تابستان مساله صرفه جویی را در اولویت سبک زندگی خود قرار دهند.

 ۶۳ حلقه چاه برای تامین آب شرب قزوین فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha