۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2058
کد خبر: 84414230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین مرکز غربالگری سرطان در مشهد راه‌اندازی شد

مشهد- ایرنا- رییس بیمارستان امید از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز غربالگری سرطان در این مرکز گفت: در این مرکز خدماتی مثل آندوسکوپی، کولونوسکوپی، کولپوسکوپی و ماموگرافی به مراجعان ارائه می‌شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سودابه شهید ثالث با بیان این که این مرکز با حمایت خیران سلامت با هزینه ای بیش از هشت میلیارد ریال راه اندازی شده است و در این مرکز مراجعان می توانند از حضور متخصصان رادیوانکولوژی، گوارش، انکولوژی زنان و رادیولوژیست بهره مند شوند.

وی با بیان این که درمان مساله‌ای پرتنش و هزینه بر است لذا راه اندازی مراکز غربالگری در پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان نقش مهمی دارد تصریح کرد: با تشخیص زود هنگام سرطان از پیشرفت بیماری که مستلزم درمان های پیچیده و طولانی مدت است جلوگیری می شود و همچنین بار هزینه ای درمان برای بیماران و جامعه کاهش می‌یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ارایه خدمات پیشگیری و تشخیص زود هنگام بیماری های غیرواگیر و سرطان و ایجاد دسترسی عادلانه از طریق ارایه خدمات بالینی، تشخیصی و درمانی سرپایی و ارتقای کیفیت این خدمات، از جمله وظایف تعیین شده برای حوزه سلامت است.

شهید ثالث افزود: با افزایش ارتباط دوسویه بین سطح یک و مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماریهای غیر واگیر در سطح ۲ و رعایت نظام ارجاع، شاهد انسجام بیشتر در ارائه خدمات پیشگیرانه و مراقبتی و درمانی در حوزه بیماریهای غیرواگیر هستیم و امید است با این اقدام گامی بزرگ برای پیشگیری و کنترل این بیماریها و کاهش بار ناشی از ابتلا به عوارض آنها و نهایت کاهش میزان مرگ و میر زودهنگام ناشی از این بیماریها برداشته شود.

مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماریهای غیرواگیر و سرطان دانشگاه در بیمارستان امید تاسیس شده و  هدف از تاسیس این مرکز ارائه خدمات سطح ۲ پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماریهای غیرواگیر و سرطان از طریق ارائه خدمات بالینی ( ویزیتها ، مشاوره عمومی و تخصصی ) تشخیصی و درمانی سرپایی با استفاده از نیروهای تخصصی ذی ربط و با رعایت تعرفه های مصوب، سامان دهی نظام ارجاع، ایجاد دسترسی عادلانه و تامین خدمات مرتبط و ارتقای کیفیت این خدمات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha