۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84416998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترمیم روابط شکننده با آمریکا /مشاور امنیت ملی پاکستان به واشنگتن رفت

اسلام‌آباد - ایرنا - مشاور امنیت ملی پاکستان به همراه رئیس سازمان اطلاعات ارتش این کشور روز دوشنبه راهی آمریکا شد و کارشناسان و ناظران سیاسی ترمیم روابط شکننده با واشنگتن را دستور کار اصلی این سفر تعبیر می‌کنند.

به گزارش ایرنا، اداره امنیت ملی پاکستان دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:  «معید یوسف» مشاور امنیت ملی این کشور عازم واشنگتن شد و قرار است با  «جیک سالیوان» همتای آمریکایی و برخی از مقامات این کشور دیدار کند.

منابع آگاه به رسانه‌های پاکستانی گفتند: ژنرال  «فیض حمید» رئیس سازمان اطلاعات ارتش نیز مشاور امنیت ملی پاکستان را در این سفر همراهی می‌کند.

اداره امنیت ملی پاکستان در بیانیه خود اعلام کرد: دستور کار این سفر شامل بررسی آخرین تحولات مرتبط با روابط دو جانبه، اوضاع افغانستان و سایر موضوعات منطقه‌ای و بین المللی است.

به عقیده کارشناسان در پاکستان، مناسبات این کشور و ایالات متحده همچنان تحت تاثیر اختلافات و بی‌اعتمادی متقابل است و  اسلام‌آباد تلاش می کند روابطی فراتر از مطالبات امنیتی واشنگتن و یا وضعیت افغانستان با امریکا داشته باشد.

با این حال دولت ایالات متحده هنوز پاسخی مثبتی به تلاش های پاکستان نداده و حتی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تاکنون حاضر با برقراری تماس با عمران‌خان نخست وزیر پاکستان نشده است.

با این وجود پاکستان همچنان خواهان ترمیم روابط با ایالات متحده است و آن را مهم می‌داند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha