۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84417604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فعالیت ۲ کارخانه سیمان زنجان هفته آینده از سر گرفته می‌شود

زنجان -ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با اقدامات انجام گرفته فعالیت ۲ کارخانه سیمان زنجان که به علت قطعی برق غیرفعال شده بودند از هفته آینده به چرخه تولید باز می‌گردند و با تحقق این مهم کمبودهای موجود برطرف خواهد شد.

ناصر فغفوری روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به مشکلات بوجود آمده در عرضه سیمان استان افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات تامین برق و اولویت برق مصرف خانوار کمبود سیمان در کل کشور کاملا محسوس بود و همین مهم مشکلاتی را موجب شد.

وی اضافه کرد: این اقدام با هدف تحمل کمبود برق انجام گرفت که با ابلاغ قطعی برق به کارخانه های سیمان نیز پیش بینی می شد، توزیع در سطح کشور با مشکلاتی مواجه شود و حتی تفاوت قیمت چند برابری داخلی و صادرات نیز نمود داشته باشد.

این مسوول با بیان اینکه کارخانه فعال سیمان استان در زمینه صادرات سیمان کشور نیز فعالیت می کند، ادامه داد: بنا به تصمیمات اتخاذ شده مبنی بر قطعی برق، فعالیت این کارخانه ها در استان نیز تعطیل شدند و طی مدت اعلام شده در هفته های تعطیلی نسبت به نوسازی و بازسازی کوره های این کارخانه ها اقدام شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر کارخانه های سیمان استان های دیگر فعال و محموله هایی نیز به استان وارد شده است، اظهار داشت: در زمان حاضر هیچ نوع افزایش قیمتی از آخرین قیمت مصوب سیمان حدود ۴۰۰ هزار تومان درب کارخانه و ۳۴ هزار تومان نوع کیسه ای آن رخ نداده است.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: قیمت هایی نیز که در قالب بتن ریزی ها فروخته می شود، غیر قانونی است و از طرفی به صراحت اعلام می شود قیمت سیمان کارخانه ها مصوب ابلاغی است.

وی با اشاره به اینکه در چند وقت گذشته الزام ارائه سیمان کارخانجات در بورس اعلام شده است، اضافه کرد: در زمان حاضر از ۲ کارخانه فعال این استان یکی این شرایط را ندارد که این موضوع امتیاز خوبی برای مدیریت بهینه برای تولید داخلی است.

فغفوری افزود: بطور قطع با فعالیت ۲ کارخانه فعال سیمان استان در هفته آینده کمبود این محصول در استان به حداقل خواهد رسید و از طرفی حوزه عمرانی و پیمانکاران نیز با مشکلاتی مواجه شده اند و این مساله با سیاستگذاری در سطح کلان مبنی بر تامین کسری برق مد نظر قرار گرفته بود.

وی نیاز سیمان روزانه استان را یک هزارو ۵۰۰ تا ۲ هزار تن عنوان کرد و گفت: در صورت استمرار تولید این محصول می توان تمامی نیاز پروژه های عمرانی، اقدام ملی، سیمان مورد نیاز خانگی را تامین کرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: استان زنجان با توجه به ظرفیت ها موجود توان تولید بیش از چهار هزار تن سیمان در روز را دارد که نیاز استان را  بیش از گذشته برطرف می کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قطعی برق ۹ هزار تن موجودی سیمان در کارخانه سیمان خمسه وجود داشت که با هماهنگی دستگاه نظارتی و بازدید انجام گرفته از سوی پلیس امنیت نیروی انتظامی پس از صورتجلسه طی روزهای گذشته نیاز سیمان پاکتی واحدهای صنفی تامین شد.

به گفته این مسوول سیمان فله ای هم به دلیل میزان محدود آن به پروژه های خاص از قبیل ورزشگاه ۱۵ خرداد و ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین تزریق شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha