آیین نامه گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمی به هیات دولت ارسال شد

تهران- ایرنا- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آیین نامه اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمی تهیه و تدوین شده است. این آیین نامه در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تایید و به هیات دولت ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، محمود امانی طهرانی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه باهنر افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نحوه تامین نیرو در بدنه اصلی آموزش و پرورش اشاره و تاکید می کند که ورود نیرو از مجرای معتبر تعیین شده صورت گیرد.

وی ادامه داد: این موضوع از سال ۸۸ آغاز شد و تاکنون ادامه دارد و امید است به کلی متوقف شود. فرآیند اجرای آن متفاوت است و از مجرای دانشگاه های رجایی و فرهنگیان عبور می‌کند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تبصره‌های مهمی دارد. در  تبصره یک این مصوبه استفاده از ظرفیت ملی برای تامین نیروی انسانی باز می‌شود و علاوه بر دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، باید تمام توان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه به خدمت درآیند. آیین نامه مربوطه پس از تصویب شورای عالی آموزش و پرورش باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برسد.

امانی طهرانی تصریح کرد: اخیرا گروهی بدون توجه به متن آیین نامه، مطالبی را در فضای مجازی مطرح کردند که این اقدام به تضعیف دانشگاه های ماموریت گرا می انجامد. این موضوع در حالی است که عزم ما بر تقویت و سامان گرفتن این کار است.

وی ادامه داد: همچنین  تبصره سه این مصوبه در باب شاخص‌های نیروی انسانی تعیین تکلیف می کند. در تبصره پنج هم  موضوعی برای اولین بار تعیین تکلیف شده که گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمی است و در زیرنظام نیروی انسانی مورد تاکید بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پروشر خاطرنشان کرد: این مصوبه فرصتی فراهم کرد تا این موضوع هم تعیین تکلیف شود. همچنین تدوین این گواهینامه به شورای عالی آموزش و پرورش سپرده شده است. 

امانی طهرانی افزود: اگر این مصوبه ها عملیاتی شود امید می‌رود در یک بازه زمانی چهار ساله نظام نگهداشت معلمان از یک ارتقای کیفی برخوردار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha