به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، رضوان حکیم زاده روز چهارشنبه در دومین روز از سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران درباره موضوع عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت یادگیری برگزار شد، افزود: در بخش مفهوم شناسی باید بدانیم عدالت آموزشی درباره چیست، اهمیت و ضرورت آن در اسناد بالادستی و ابعاد عدالت آموزشی و اقدامات هربخش چه خواهد بود.
وی ادامه داد: وقتی درباره فرصتهای برابر صحبت میکنیم بعد از ثبت نام دانشآموزان، دسترسی به آموزش است در بحث دسترسی به آموزش باید بتوانیم بدون تبعیض از جنسیت، فرهنگ و طبقه اجتماعی، فرصت برابر را فراهم کنیم.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تصریح کرد: اولین فرصت آموزش را خداوند به انسانها عطا میکند، در موضوع ابعاد نابرابری در دسترسی به آموزش، بحث منابع، سواد، دسترسی آسان، کیفیت ادامه تحصیل و خروجیهای یادگیری مطرح است.
حکیم زاده خاطرنشان کرد: اجزای سه گانه عدالت آموزشی و تربیتی دسترسی به آموزش، فرصتهای برابر باکیفیت و عدالت تربیتی یعنی تعامل منصفانه و بدون تبعیض و پذیرش با همه دانشآموزان است.
وی درباره چرایی اهمیت عدالت آموزشی افزود: با دریافتن این موضوع که صرف مدرسه رفتن عدالت آموزشی محسوب نمی شود، می توان موفق عمل کرد. در برنامههای توسعه و در مجموع در اسناد بالادستی درباره نصیب آموزشی بیان شده است.
وی اضافه کرد: تصویب برنامه به کارگیری راهبران آموزشی برای ارتقای کیفیت بخشی به آموزش، تصویب اساسنامه مدارس روستایی عشایری، تصویب آییننامه کلاسهای چندپایه، تصویب اساسنامه مدارس عشایری و تفاهمنامه تقسیم کار ملی از جمله اقدامات در راستای افزایش عدالت آموزشی است.
حکیم زاده یادآور شد: نرخ پوشش ابتدایی در زمینه دسترسی به آموزش افزایش پیدا کرده و همچنین در تعداد بازماندگان جذب شده روند روبه رشدی حاصل شده و تعداد مدارس شبانه روزی افزایش پیدا کرده است.
به گزارش ایرنا، سی و پنجمین اجلاس دو روزه روسا و مدیران آموزشوپرورش سراسر کشور از صبح روز گذشته با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان وزارت آموزشوپرورش، در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران شروع به کار کرد.
نظر شما