گرفتاری شهروندان آستارا در آسانسورهای خاموش

آستارا - ایرنا - مدیر واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا گفت: عوامل آتش‌نشانی در ۶ عملیات جداگانه، شهروندان گرفتار در آسانسورهای خاموش در حین قطعی برق را نجات دادند.

بابک لطف جویی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۶ عملیات رهاسازی شهروندان از آسانسورها طی یک ماه گذشته در آستارا روی داده است و عوامل آتش نشانی و خدمات ایمنی، با اعمال تنظیمات دستی در فلکه و اتصالات موتورخانه آسانسورها، کابین یا اتاقک آسانسورها را یک طبقه به بالا یا پایین کشیده و درب آنها را گشوده اند.

وی انفجار و آتش سوزی پنج ترانس برق را نیز از حوادث ناشی از خاموشی و وصل مجدد برق در آستارا طی یک ماه گذشته اعلام و اضافه کرد: در این حوادث نیز به کمک اداره برق شتافته و با خاموش کردن حریق، با آنها همکاری کرده ایم.

خاموشی موقت برق در برخی مناطق آستارا در ماه های اخیر به تبع اعمال خاموشی در مناطقی از کشور، روی می دهد و اطلاع قبلی شهروندان از برنامه خاموشی ها می تواند مانع برخی حوادث شود.

وی زنده گیری حیوانات غیراهلی وارد شده به محیط زندگی مردم را از دیگر اقدامات آتش نشانی عنوان و تصریح کرد : در تیرماه، سه مورد ورود مار به خانه های ویلایی و همکف گزارش شده بود و عوامل آتش نشانی به زنده گیری و رهاسازی آنها در طبیعت اقدام کردند.

مدیر واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی آستارا همچنین از برگزاری رزمایش اطفاء حریق برای کسبه بازار ساحلی آستارا در تیرماه خبر داد و گفت: در هفته های گذشته یک مورد آتش سوزی در بازار ساحلی و سرپوشیده آستارا با همکاری بازاریان مهار شد و آموزش اطفا حریق در آماده سازی کسبه و اصناف برای مقابله با حوادث مفید بوده است.

 لطف جویی گفت: واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی آستارا ۱۷ نیروی آموزش دیده دارد و به طور شبانه روزی برای مهار و مدیریت حوادث مرتبط آماده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha