دولت سیزدهم انتخاب اعضای کابینه‌اش را به جناح‌ها محدود نکند

ساری - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با اظهار این‌که نیروهای متخصص و توانمندی در بخش‌های مختلف جامعه حضور دارند که می توانند مشکلات کشور را حل کنند ، گفت : رییس دولت سیزدهم باید به این ظرفیت توجه کرده و انتخاب اعضای کابینه‌اش را به افراد وابسته به جناح‌ها محدود نکند.

حسین کرمانیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : لازم است توجه به نیروهای توانمند و نخبه فاقد وابستگی جناحی و سیاسی در سایر رده های مدیریتی هم مورد توجه قرار گیرد چون حل مشکلات کشور نیازمند افراد توانمند و آگاه است.

وی ادامه داد : افرادی متخصص و کارآمدی در کشور وجود دارند که با پرهیز از مسائل جناحی و حزبی و بدون وابستگی به جناح های چپ و راست در گوشه گوشه این کشور مشغول کار و فعالیت می باشند و چه بسا این افراد دارای ایده های کارگشا و خوبی برای رفع مشکلات نیز هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران تاکید کرد : رییس جمهوری منتخب باید به این مساله توجه داشته باشد که با توجه به مشکلات پیش آمده در جامعه اعتماد مردم سلب شده است و باید در انتخاب مدیران خود سعی کند این اعتماد زایی کند و کوچکترین اشتباه در انتخاب مدیران و کارآمد نبودن آنان قطعا در کاهش هر چه بیشتر اعتماد مردم بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

وی افزود : کشور امروز بیشتر از هر زمان دیگر به افراد متخصص در حوزه های مختلف نیاز دارد چرا که مسائلی که انباشت شده اند نیازمند ورود ایده های جدید و کاربست درست و مناسب برای اجرای است تا بتواند بخشی از مشکلات را از این طریق رفع کند. 

کرمانیان با اشاره به اینکه دانشگاه ها ظرفیت خوبی برای بهره گیری از ایده ها و راهکارهای مورد نظر می باشد ، گفت : دولت سیزدهم می بایست توجه و اقبال بیشتری نسبت به دانشگاه ها داشته باشد و در عمل و واقعا به این ظرفیت برای دریافت نظرات و دیدگاه ها استفاده کند .

وی اضافه کرد : همواره صحبت از نیاز به استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای دریافت نظرات کارشناسی می شود ، اما در عمل این امر به طور لازم و شایسته محقق نشده است و در جایگاه کارشناسی در مورد مسائل مختلف این بخش لحاظ نمی شود .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت : در دانشگاههای کشور با توجه به اساتید پژوهشگر و همچنین دانشجویان نخبه این توان وجود دارد که دولت می تواند از ایده های علمی که متکی به تحقیقات است برای پیشبرد مسائل مبتلابه کشور استفاده کند . 

وی توصیه کرد : دولت سیزدهم اتاق فکری متشکل از اساتید دانشگاه ها را تشکیل بدهد تا این افراد محقق و دانشگاهی در کنار وزرا و مدیران در برنامه ریزی مشارکت داشته باشند و دولت بتواند از تجربیات علمی آنها برای حل مشکلات کشور استفاده کند .

کرمانیان ابراز امیدواری کرد دولت سیزدهم با استفاده از ظرفیت پنهان و بلااستفاده نیروهای توانمند و متخصص جامعه بتواند مشکلات کشور را یکی پس از دیگری حل کرده و اعتماد از دست رفته مردم را دوباره باز گرداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha